Tylko Solaris w Zawierciu. Za to z Urbino 9 electric
20 lipca spółka ZKM w Zawierciu otworzyła ofertę w przetargu na zakup trzech fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych.
Postępowanie dotyczy zarówno klasy MIDI (dostawa jednego autobusu z napędem elektrycznym o długości od 8,6 do 9,5 m) oraz klasy MAXI (dostawa jednego dwóch autobusów z napędem elektrycznym o długości od 11,8 do 12,5 m). Czas na oferty!
W przyszłym roku
Autobusy przyjadą do bazy ZKM Zawiercie w ciągu 8 miesięcy od podpisania umowy, nie później jednak niż do dnia 30 kwietnia 2022 roku. O ogłoszeniu przetargu i jego SIWZ-ie pisaliśmy już tutaj. Przypomnijmy tylko, że zamawiający wyodrębnił trzy kryteria oceny ofert: cenę (70%), okres gwarancji (20%), rozwiązania techniczne (10%). Wśród kryteriów technicznych ocenie podlegają tylko dwa:
- pojemność magazynu energii dla autobusów MIDI i MAXI – odpowiednio minimum 210kWh oraz minimum 240 kWh – 5 pkt,
- najniższe zużycie energii elektrycznej – 5 pkt.
Jedna oferta
20 lipca zamawiający poinformował, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 11.217.600,00 zł brutto / 9.120.000,00 zł netto.
Z kolei spółka Solaris Bus & Coach zaproponowała Zakładowi za dwa autobusy Urbino 12 electric plus premierowy Urbino 9 electric łączną sumę 9.938.400,00 zł brutto / 8.080.000,00 zł netto.
To oznacza, że producent z Bolechowa spokojnie zmieścił się w zawierciańskim budżecie i może już szykować się do świętowania kolejnego elektrycznego sukcesu w województwie śląskim.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zawierciańskie autobusy
Autobusy klasy MAXI mają mieć długość od 11,8 – 12,5 m, a MIDI – od 8,6 do 9,5 m. Nadwozia pojazdów będą się charakteryzować szerokością do 2,55 m i wysokością maksimum 3,3 m. Jednostką napędową będzie silnik lub silniki elektryczne o mocy zapewniającej trakcje autobusu, podobną do autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy wyposażony w silnik Diesla, jednak nie mniejszą niż 160 kW. Układ napędowy musi posiadać funkcję odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 210 kWh (MIDI) i 240 kWh (MAXI), jednakże energia dostępna dla użytkownika, nie może być mniejsza niż 160 kWh. Ładowanie magazynu energii będzie odbywać się dwojako: przewodowo, zewnętrzną ładowarką Plug-in oraz systemem pantografowym za pomocą tzw. odwróconego pantografu.
Zamawiający wymaga, aby szyba przednia autobusów była dzielona pionowo w osi pojazdu, z dodatkową szybą tablicy kierunkowej ogrzewaną elektrycznie. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się ładowarki USB, a także siedzenia profilowane o ergonomicznym kształcie, o budowie modułowej. Przednia krawędź wkładki tapicerskiej siedziska powinna być łagodnie zaokrąglona i płynnie przechodzić w przednią krawędź siedziska. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką.
Z kolei kabina kierowcy będzie typu zamkniętego, z oszklonymi drzwiami do przestrzeni pasażerskiej zamykanymi na zamek patentowy. Zamawiający dopuszcza zainstalowanie kabiny kierowcy typu półotwartego, pod warunkiem dodatkowego zabudowania konsoli środkowej dodatkową szybą. System informacji pasażerskiej to elektroniczne zewnętrzne tablice kierunkowe (diodowe w kolorze bursztynowym) oraz wyświetlacz wewnętrzy LCD o przekątnej ekranu minimum 23 cale, pozwalający na wyświetlanie danych o trasie.