Tylko Solaris w Swarzędzu na pięć elektrobusów. Z ZTP 2.0
6 lutego Gmina Swarzędz otworzyła ofertę w przetargu na dostawę pięciu nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI.
Autobusy mają być dostarczone do miasta partiami, z czego ostatnie sztuki przyjadą najpóźniej do 24 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. O finansowaniu i formalnościach tego przetargu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Wszystko wygląda na to, że pojazdy przyjadą do wielkopolskiej gminy z Bolechowa. Czyli nie będą miały dalekiej drogi..
KRYTERIA OCENY OFERT
Zanim przejdziemy do złożonej dzisiaj oferty, przypomnijmy, za co w tym przetargu można było dostać najwięcej punktów:
- materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia szkieletu/ kratownicy, ramy/ podwozia - profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub normą równoważną) lub aluminium – 10 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia (elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej, tylnej, drzwi i pokryw) - aluminium, blachy ze stali odpornej na korozję zgodnie z PN-EN 10088 lub normą równoważną, tworzywa sztuczne przeznaczone do stosowania na zewnątrz, charakteryzujące się bardzo wysoką odpornością na uderzenia, zarysowania i nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 6 pkt,
- wysokość od podłoża wszystkich wejść pasażerskich autobusu, zawierająca się w zakresie od 320 do 350 mm (włącznie) – 6 pkt, zużycie energii elektrycznej do 120 kWh/100 km – 10 pkt,
- zaoferowanie autobusów wyposażonych w 100% oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne wykonane w technologii LED, nie wyłączając świateł mijania i drogowych – 4 pkt,
- zaoferowanie przez wykonawcę gwarancji trwałości pod kątem wydajności baterii trakcyjnych na 6 lub więcej lat – 4 pkt.
JEDNA oferta
Jak widać, Swarzędz stawiał w tym zamówieniu na konkretne rozwiązania w zakresie technologii napędu i baterii trakcyjnych. Dodatkowo gmina premiowała w kryteriach technicznych konstrukcje ze stali nierdzewnej lub aluminium. To wszystko łącznie składa się na fakt, że do tego zamówienia mieliśmy tylko jednego faworyta i to potwierdziło dzisiejsze otwarcie ofert.
6 lutego jedyną ofertą złożyła firma Solaris Bus & Coach na sumę 16.420.50 PLN brutto / 13.350.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt zakupu Solaris Urbino 12 electric na poziomie 2.670.000 PLN netto.
Z kolei budżet kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosi 16.482.000 PLN brutto, czyli propozycja producenta z Bolechowa idealnie zmieściła się w budżecie. Zatem wybór najkorzystniejszej oferty – na podstawie dwóch kryteriów: ceny (60%), parametrów techniczno-eksploatacyjnych (40%) – to czysta formalność. Czekamy na umowę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Swarzędzkie e-busy
Pięć autobusów solowych ma mieć długość od 11,8 do 12,2 m, a wysokość max. 3,4 m. Autobusy muszą pomieścić minimum 80 pasażerów, w tym minimum 27 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być napędzane silnikiem elektrycznym, centralnie umieszczonym, asynchronicznym, o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd warunków jezdnych analogicznych do autobusów z napędem konwencjonalnym, tj. minimum 150 kW. Układ napędu musi posiadać funkcję odzyskiwania energii hamowania i wykorzystywać ją do doładowania zastosowanego systemu magazynowania energii oraz być wyposażony w przetwornicę napięcia zasilania silnika trakcyjnego w technologii SiC. Baterie trakcyjne będą wykonane w technologii NMC. Ich pojemność nominalna ma wynosić minimum 275 kWh. Powinny być zabudowane w sposób umożliwiający ich wymianę w warunkach warsztatowych zamawiającego. Zdolność magazynowania energii w pojeździe musi umożliwić przejechanie autobusem co najmniej 200 km, bez konieczności doładowywania baterii trakcyjnych. Ładowanie baterii będzie odbywać się poprzez złącze plug-in oraz przez pantograf.
Przechodzimy do środka autobusów, gdzie na przodzie znajdzie się wydzielona kabina kierowcy typu ,,zamkniętego”, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet.
Z kolei w przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia, których szkielety będą wykonane z tworzywa sztucznego lub stali nierdzewnej, wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu, odporne na „graffiti". Elektryki będą wyposażone w komplet diodowych, elektronicznych tablic informacyjnych. Wewnątrz znajdzie się monitor LCD o wymiarach minimum 19 cali (format panoramiczny) z wandaloodporną obudową.