Tylko Solaris w przetargu na jeden MIDI autobus dla MZK Kutno
14 marca Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie otworzył ofertę w przetargu na dostawę jednego MIDI autobusu klasy I z silnikiem diesla.
Zgodnie z przewidywaniami jedyną ofertę złożyła firma Solaris Bus & Coach, która jest wieloletnim dostawcą taboru dla MZK. O warunkach formalnych tego przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
Co chciało MZK Kutno?
Zanim przejdziemy do oferty, przypomnijmy co MZK premiowało:
- zastosowane rozwiązania w zakresie konstrukcji nośnej, spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej (homologacja udzielona zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ) – 10 pkt,
- zastosowanie w oferowanym autobusie 3-częściowej szyby czołowej składającej się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 10 pkt,
- zastosowanie zależnego zawieszenia osi przedniej – 10 pkt, zastosowanie profili ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub aluminium – 5 pkt.
Jedna oferta
Ostatnie zakupy MZK Kutno to pojazdy marki Solaris. Dlatego od początku wszystko wskazywało na to, że tym razem będzie podobnie. To potwierdziło otwarcie ofert z 14 marca.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Swoją ofertę złożyła firma Solaris Bus & Coach na sumę 1. 597.770,00 PLN brutto z autobusem Solaris Urbino 10,5.
Z kolei środki przeznaczone przez zamawiającego na realizację zamówienia wynoszą 1. 599.000 PLN brutto, czyli mamy ofertę prawie w budżecie.
Teraz – teoretycznie - zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), warunków technicznych (35%), warunków gwarancji (5%). Wydaje się, że w tej sytuacji skarbnik nie będzie miał problemu z dołożeniem brakującej kwoty, a Solaris może już chłodzić szampana z okazji kolejnej wygranej w Kutnie.
AUTOBUS DLA MZK
Autobus solowy dla MZK ma mieć długość do 10,55 m i wysokość do 3,1 m. Oferowana konstrukcja powinna być pojazdem z płaską podłogą, bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje drzwi, w układzie 2-2-2, o szerokości minimum 1200 mm. Autobus powinien przewieźć minimum 77 pasażerów, w tym co najmniej 22 na miejscach siedzących. Autobus będzie napędzany przez silnik spalinowy z zapłonem samoczynnym, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z tyłu pojazdu w zabudowie wieżowej. Wymagana moc silnika to minimum 200 kW. Ma on spełniać normy emisji spalin Euro 6.
Kierowcy będą pracować w przeszklonej kabinie typu zamkniętego. Ma być wyposażona m.in. w okienko i pulpit (półeczkę), umożliwiający sprzedaż biletów na przystankach, a także w radio. Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego, skorupowych, o budowie modułowej, wykonanych z tworzywa sztucznego trudnopalnego na szkielecie stalowym z możliwością łatwego demontażu i montażu. Siedzenie będą wyposażone we wkładkę tapicerską uchwyty od strony przejścia. Informacja pasażerska to tablice zewnętrzne – kierunkowe oraz wewnętrzne. W przestrzeni pasażerskiej znajdzie się tablica informacyjna (tablica diodowa LED o kolorze świecenia czerwonym) oraz tablica reklamowo-informacyjna. W autobusie znajdzie się także router Wi-Fi zapewniający dostęp do Internetu. Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie poszukuje dostawcy jednego MIDI autobusu klasy I z silnikiem diesla / fot. MZK Kutno KTO WYGRA? Na koniec podajemy link do przetargu: https://mzk.kutno.pl/dokumenty/zp-ps-mzk-2024-1/