Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Tylko Solaris w MIDI przetargu MPK Siedlce. Gdzie Autosan?

infobus
05.08.2022 19:00

5 sierpnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Siedlcach otworzyło ofertę w przetargu na zakup trzech nowych autobusów klasy MIDI.

Pojazdy mają mieć napęd konwencjonalny (silniki na olej napędowy Euro 6), a zamówienie ma zostać zrealizowane w terminie 200 dni od podpisania umowy z producentem. O SWZ przetargu pisaliśmy w InfoBusie wcześniej. Faworytem naszej analizy był Autosan, którego dzisiaj zabrakło w Siedlcach, co oczywiście rodzi wiele pytań.

PREFERENCJE MPK

Zanim przejdziemy do oferty Solarisa, sprawdźmy jakie były kryteria oceny ofert. To: cena (60%), parametry techniczno-eksploatacyjne (37%) i zużycie energii (3%). W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, MPK premiowało następujące rozwiązania:

  • zawieszenie przednie oparte na sztywnej belce – 20 pkt, liczba siedzących miejsc pasażerskich dostępnych z poziomu niskiej podłogi, tj. dostępnych dla pasażerów bez konieczności wchodzenia na stopień – 5 i więcej – 20 pkt,
  • szerokość I drzwi wejściowych (szerokość czynna efektywna) – powyżej 750 mm – 20 pkt,
  • 4-biegowa skrzynia biegów – 10 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 20 pkt,
  •  szyba przednia dzielona w pionie – 10 pkt.

Jedna oferta

5 sierpnia tylko firma Solaris Bus & Coach złożyła w Siedlcach ofertę o wartości 3.981.510,00 PLN brutto / 3.237.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę Urbino 8,9 LE na poziomie 1.079.000 PLN netto.

Z kolei kwota na sfinansowanie zamówienia wynosiła 3.505.500,00 PLN brutto. Czyli mamy przekroczenie i to dość spore (o ok 476 tys. PLN brutto). Czekamy zatem na decyzję skarbnika i komisji MPK Siedlce.

Siedleckie midibusy

Autobusy dla Siedlec mają mieć długość od 8,5 do 9,5 m i wysokość do 3,1 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z płaską podłogą (bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu oraz bez podestów przy siedzeniach) od przodu pojazdu aż za drugie drzwi. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje drzwi, w układzie 1-2-0. Autobusy będą napędzane silnikiem spalinowym rzędowym, spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Silnik powinien cechować się następującymi parametrami: moc od 150 kW do 200 kW, pojemność w przedziale 4 500 -7 500 cm³, maksymalny moment obrotowy silnika nie mniejszy niż 700 Nm. Zamawiający wymaga, aby autoryzowany serwis producenta silnika, jak i całego pojazdu dostępny był na terenie Polski w odległości nie większej jak 120 km od siedziby MPK.

Kierowcy będą pracować w kabinie wydzielonej, typu półotwartego posiadającej oszklone szczelne drzwi z okienkiem do sprzedaży biletów. Siedzenia pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Na poręczach w okolicy drzwi środkowych zamocowane zostaną ładowarki do smartfonów z gniazdem USB w kolorze poręczy. Autobusy mają posiadać klimatyzację. Informacja pasażerska to tablice zewnętrzne – kierunkowe oraz wewnętrzna.

W przypadku tablic zewnętrznych, MPK chce aby były one wykonane w oparciu o technologie LED. Zamawiający dopuszcza kolory tablic dające duży kontrast z czarnym tłem, np. żółty, pomarańczowy, jasnozielony. Z kolei tablica wewnętrzna będzie wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o min. przekątnej 22 cali. .