Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Tylko PKS Szczecin z ofertą w przetargu ZDiTM. Arriva odpuszcza temat

infobus
15.12.2021 08:00
Bez zmian w corocznym, liniowym przetargu Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.

W dniu 13 grudnia przyszedł czas na otwarcie ofert i tradycji stało się zadość - jedyną ofertę złożył dotychczasowych operator na tych trasach. Co ciekawe, tym razem nawet Arriva nie była zainteresowana tym przetargiem, mimo że w poprzednich latach zadawała pytania i protestowała. Teraz odpuściła.

słabe ZAINTERESOWANIE

W toku postępowania przetargowego do zamawiającego nie zostało skierowane żadne pytanie. ZDiTM bez przeszkód i w pierwotnie planowanym terminie otworzył jedną ofertę jaka wpłynęła. Pochodzi ona od Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Szczecinie. Lokalny przewoźnik chce świadczyć usługi za cenę 30 272 714,88 PLN, w tym:

  • zamówienie podstawowe (linie dzienne i nocne) – 29.751.119,88 PLN – 9,87 PLN brutto/wzkm,
  • zamówienie opcjonalne (transport na żądanie) – 521.595,00 PLN – 120,60 PLN brutto/wozogodzinę.

I jeszcze budżet zamawiającego, który wynosi 23.406.625,74 PLN. Różnica między oczekiwaniami ZDiTM, a realiami jest znacząca. Co w tej sytuacji zrobi miasto? Czasu na decyzję zostało niewiele. Według planów nowa umowa ma obowiązywać od 1 stycznia przez rok.

LINIE DO OBSŁUGI

Zamówienie dotyczy wykonywania usług przewozowych zgodnie z rozkładami jazdy dostarczonymi przez zamawiającego na liniach autobusowych w dziennej, nocnej komunikacji i obsłudze transportu na żądanie. Ze specyfikacji dowiadujemy się, że nastąpi zmiana numeracji linii autobusowych wyjeżdżających za granicę miasta do gminy Kołbaskowo (otrzymają one numery od 241 do 244). W ramach przetargu ZDiTM przeznaczył przewoźnikowi do obsługi następujące linie:

  • dzienne zwykłe - 52, 58, 59, 76, 85, 88, 98, 105, 108, 121, 122, 123, 124, 241 (dotychczasowa linia 81), 242 (obecnie linia 70), 243 (dotychczas linia 83), 244 (część brygad z obecnej linii 88),
  • nocne – 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536,
  • trasy stałe oraz wygenerowane dla transportu na żądanie.

TABOR nie może przekraczać 20 lat

ZDiTM w Szczecinie planuje, że przewoźnik w trakcie obowiązywania umowy wykona 3 014 297,86 wzkm wynikające z rozkładów jazdy oraz 4 325 wzkm wynikające z czasu funkcjonowania transportu na żądanie. Powyższe wielkości mogą ulec zmianie w granicach +/- 30%.

Do realizacji zadań przewozowych Zarząd wymaga minimum 71 autobusów (razem z taborem rezerwowym) w tym:

  • 7 sztuk autobusów klasy MIKRO,
  • 4 sztuk pojazdów MIDI,
  • 26 sztuk taboru MAXI,
  • 34 sztuk autobusów MEGA - przegubowych.

Usługi przewozowe mają być wykonywane taborem niskopodłogowym, przystosowanym do przewozów osób w komunikacji miejskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Za autobus niskopodłogowy ZDiTM uznaje pojazd, w którym podłoga przestrzeni pasażerskiej o wzniosie maksymalnie 370 mm tworzy powierzchnię bez stopni na odcinku minimum od przodu autobusu do miejsca zakończenia drugich drzwi. Wszystkie pojazdy zgłoszone do obsługi w ciągu 60 dni od podpisania umowy muszą być w barwach miasta Szczecin, tj. Floating Garden. Zabronione będzie umieszczanie reklam na szybach bocznych autobusów realizujących zamówienie.

Średni wiek taboru nie może przekraczać 16 lat. To postęp, bowiem dotychczas było to 17 lat. Z kolei maksymalny wiek taboru nie może przekraczać 20 lat. Zamawiający wymaga, aby przewoźnik posiadał na obszarze działania zamawiającego lub gmin sąsiednich bazę transportową wraz z niezbędnym wyposażeniem dla dokonywania bieżących napraw i codziennej kontroli stanu sprawności technicznej taboru realizującego usługi będące przedmiotem zamówienia.

Wykonawca kupując nowy autobus musi nabyć go z silnikiem spełniającym normę EURO 5, jeżeli natomiast dokonuje zakupu autobusu używanego, kilkuletniego, to musi on posiadać silnik spełniający normę emisji spalin nie mniejszą niż EURO 3.