Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MINI wybór Strzegomia. Zadania MIDI i MAXI do powtórki

infobus
14.05.2021 15:00

14 maja Strzegom rozstrzygnął przetarg na dostawę 5 nowych autobusów na potrzeby komunikacji publicznej gminy.

Ostateczny wynik jest dość zaskakujący, gdyż gmina unieważniała dwa najważniejsza zadania i wybrała tylko ofertę firmy MMI ze Zbyszewa na autobusy typu MINI. To oznacza MIDI i MAXI powtórkę. Warto podkreślić, że początkowo całe zamówienie miało zostać zrealizowane w nieprzekraczalnym terminie 5 miesięcy od podpisania umowy.

Trzy zadania

Przetarg został podzielony na trzy zadania. 12 kwietnia do każdej z tych części wpłynęła przynajmniej jedna oferta. O strzegomskiej Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ. Przypomnijmy tylko, że przetarg został podzielony na trzy osobne części:

  • część 1 – 2 autobusy podmiejskie typu MAXI wyposażone w minimum 45 miejsc siedzących,
  • część 2 – 2 autobusy podmiejskie typu MIDI wyposażone w minimum 35 miejsc siedzących,
  • część 3 – 1 autobus miejski typu MINI wyposażony w minimum 16 miejsc siedzących.

TRZECH OFERENTÓW

Na takie kryteria nakładamy teraz złożone 12 kwietnia oferty:

  • w części 1 na dwa autobusy podmiejskie MAXI:

– od ABP Bus&Coach na sumę 2.014.740,00 zł brutto / 1.638.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę Iveco Crossway 12 LE na poziomie 819.000 PLN netto;

– od SOR Libchavy na sumę … 943.164,00 zł brutto / 766.800 PLN netto, co daje jednostkową cenę CN12 na poziomie 383.400 PLN netto. To oczywiście nie jest możliwe, także domyślamy się, że ta kwota dotyczy zakupu jednego pojazdu i wtedy cena SOR NS12 wynosi 943.164,00 zł brutto / 766.800 PLN netto.

  • w części 2 na dwa autobusy podmiejskie MIDI

– od ABP Bus&Coach na sumę 1.923.966,00 PLN / 1.564.200 PLN netto, co daje jednostkową cenę Iveco Crossway 10,8 LE na poziomie 782.100 PLN netto;

– od SOR Libchavy na sumę 918.564,00 PLN brutto / 746.800 PLN netto, co daje jednostkową cenę CN10,5 na poziomie 373.400 PLN netto. To oczywiście ponownie nie jest możliwe, także domyślamy się, że ta kwota dotyczy zakupu jednego pojazdu i wtedy cena SOR NS10,5 wynosi 918.564,00 PLN brutto / 746.800 PLN netto

  • w części 3 na jeden minibus mamy tylko ofertę – od firmy MMI, która za miejski model Thesi chce 643.290,00 PLN brutto / 523.000 PLN netto.

Kwota jaką gmina zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 3.600.000,00 złotych z możliwością dołożenia środków finansowych. Czyli wszystkie złożone oferty zmieściły się w gminnych widełkach.

Jednak 14 maja Strzegom postanowił odrzucić oferty ABP i SOR z przyczyn formalnych (na podstawie art. 255 pkt. 2. „wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu”) i wybrać propozycję MMI na model Iveco-MMI Urby. Tej ofercie przyznano 96 pkt. i zapowiedziano podpisanie umowy po 14 maja.  

Screenshot 2021 05 14 Informacja O Wyniku Postepowania Pdf
Screenshot 2021 05 14 Informacja O Wyniku Postepowania Pdf 1

JAKIE MAXI?

Na koniec przypominamy, jakie autobusy chciał kupić Strzegom. To m.in. dwa autobusy o długości maksymalnej 13,5 m mają być napędzane silnikiem spalinowym o mocy minimum 210 kW. Konstrukcja pojazdów ma być częściowo niskopodłogowa (niskowejściowa) w zakresie umożliwiającym wjazd pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim. Zamawiający dopuszcza układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach z miękką wkładką na siedzisku i oparciu (z zagłówkiem), obłożonych wykładziną tapicerowaną, niepalną, odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). Siedzenia będą wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podłokietniki od strony przejścia oraz uchwyty w górnej części oparcia od strony przejścia. Pojazdy będą wyposażone w system klimatyzacji oraz gniazda USB. System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice kierunkowe (diodowe w kolorze bursztynowym): przednia pełnowymiarowa, boczna i tylna.

JAKIE MIDI?

Dwa autobusy podmiejskie mają mieć długość maksymalnie 11,0 m. Jednostką napędową będzie silnik spalinowy o mocy minimum 180 kW. Konstrukcja pojazdów ma być częściowo niskopodłogowa (niskowejściowa) w zakresie umożliwiającym wjazd pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim. Zamawiający dopuszcza układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach z miękką wkładką na siedzisku i oparciu (z zagłówkiem), obłożonych wykładziną tapicerowaną, niepalną,  odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). Siedzenia będą wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podłokietniki od strony przejścia oraz uchwyty w górnej części oparcia od strony przejścia. Autobusy mają być wyposażone w system klimatyzacji oraz gniazda USB. System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice kierunkowe (diodowe w kolorze bursztynowym): przednia pełnowymiarowa, boczna i tylna.

JAKIE MINI?

Jeden autobus o długości maksymalnej 8 m będzie wyposażony w silnik o mocy minimum 125 kW. Zamawiający chce, aby pojazd był wyposażony w dwoje drzwi, w tym minimum jedne drzwi dwuskrzydłowe z niską podłogą bez stopni. Ma to być konstrukcja minimum niskowejściowa.

Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w wykładzinę tapicerowaną, niepalną,  odporną na ścieranie i zabrudzenia, łatwą do utrzymania czystości (typu standard). W pojeździe nie zabraknie również klimatyzacji oraz gniazd USB. Wyświetlacze zewnętrzne mają być diodowe w kolorze bursztynowym.