Tylko MAN z ofertą na cztery kraśnickie elektrobusy. Premiera Lion`s City 10E
24 stycznia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Kraśniku otworzyło ofertę w przetargu na dostawę czterech autobusów elektrycznych oraz infrastruktury ładowania.
Dostawy elektryków będą odbywać się partiami, przy czym wszystkie elektrobusy mają przyjechać do miasta najpóźniej w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Na temat tego przetargu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie.
Co chciał Kraśnik?
Zanim przejdziemy do złożonych dzisiaj ofert, przypomnijmy co od strony technicznej premiowało MPK Kraśnik. Firma przyzna najwięcej punktów za następujące rozwiązania:
- liczba miejsc siedzących - 28 i więcej - 12 pkt,
- materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu/kratownicy, ramy/podwozia lub innego rozwiązania konstrukcyjnego - profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL - kataforezy) – 5 pkt,
- zaoferowanie autobusu, w którym cały magazyn energii został zabudowany na dachu - 5 pkt,
- układ drzwi 2-2-2 - 7 pkt, zaoferowanie autobusu wyposażonego w napęd z silnikiem centralnym – 6 pkt.
Jak widać MPK Kraśnik dopuściło elektrobusy MIDI lub MAXI, przy czym preferowało pojazdy o większej pojemności, o czym świadczą kryteria oceny ofert. Na niewielki bonus mogli liczyć producenci, którzy w swoich pojazdach stosują KTL, a więc MAN i Mercedes. To oczywiście niczego nie przesądzało, ale dawało pewną wskazówkę, która częśćiwoio potwierdziła się w dzisiaj po otwarciu ofert.
Jedna oferta oferty
24 stycznia swoją ofertę w Kraśniku złożyła tylko jedna firma. Spółka MAN Truck & Bus Polska zaproponowała sumę 10.355.862,00 PLN brutto / 8.419.400 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Lion`s City 10E na poziomie 2.104.850 PLN netto,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei budżet Kraśnika to 7.202.880,00 PLN brutto, czyli mamy duże przekroczenie budżetu – o ponad 3,1 mln zł brutto, co naszym zdaniem oznacza anulowanie tego postępowania. W innym wypadku - teoretycznie - zamawiającego czeka wybór najkorzystniejszej oferty, który wyznaczą następujące kryteria: cena (60%), ocena techniczno-eksploatacyjną (35%), okres gwarancji (5%).
Kraśnickie autobusy
Zamawiane autobusy mają mieć długość od 8,0 do 12 m, a ich wysokość nie może przekroczyć 3,4 m. MPK preferuje, aby dostarczane elektryki były niskopodłogowe. Wysokość od podłoża do wejścia do autobusu ma wynosić max. 340 mm. Autobusy nie mogą posiadać stopni wejściowych we wszystkich drzwiach oraz stopni poprzecznych na całej długości autobusu. Zamawiający dopuszcza jednak autobusy niskowejściowe przy zachowaniu podłogi bez stopni poprzecznych między pierwszymi a drugimi drzwiami. MPK wymaga, aby autobusy były napędzane silnikiem centralnym lub silnikami elektrycznymi umiejscowionymi w osi napędowej, o mocy minimum 140 kW. Pojemność nominalna baterii to minimum 380 kWh. Ich ładowanie ma odbywać się przez złącze plug-in.
Czas na przestrzeń pasażerską, gdzie pasażerowie usiądą na fotelach typu miejskiego tapicerowanych z tapicerką dostosowaną do pracy w warunkach komunikacji miejskiej lub całych z tworzywa przeznaczonego dla komunikacji miejskiej. W miejscach uzgodnionych z zamawiającym pojawią się 4 gniazda USB. Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego (opcjonalnie typu zamkniętego), wyposażona w okienko do sprzedaży biletów i w blat do przyjmowania gotówki. System informacji pasażerskiej zostanie przełożony z istniejących autobusów będących na wyposażeniu MPK. Dostosowanie dostarczanych autobusów do wymogów SIP odbędzie się przy podpisaniu umowy z dostawcą autobusów