Tylko jedna oferta w przetargu MZK Krotoszyn. Od Magdaleny Okuń
24 czerwca Miejski Zakład Komunikacji w Krotoszynie otworzył ofertę w przetargu na dostawę nowego autobusu z napędem spalinowym.
Po raz kolejny zaskoczyła nas firma Magdalena Okuń z Pruszkowa, która zaczyna specjalizować się w miejskich minibusach (Mosina, Mława i Koleje Małopolskie). Teraz spółka jako jedyna chce dostarczyć wielkopolskiemu przewoźnikowi minibus - najprawdopodobniej na bazie Mercedes-Benz Sprinter.
Jeden autobus
Trwa postępowanie przetargowe na zakup autobusu dla MZK Krotoszyn. Dostawca będzie miał czas 60 dni na dostawę pojazdu. O warunkach formalnych i SWZ tego zamówienia pisaliśmy w InfoBusie wcześniej.
Przypomnijmy, że zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), okresu gwarancji (40%). MZK Krotoszyn zrezygnował z kryteriów technicznych, co naszym zdaniem powinno pozytywnie wpłynąć na liczbę oferentów, ale tak się nie stało.
24 czerwca MZK potrzymało tylko jedną ofertę od firmy Magdalena Okuń na sumę 644.520 PLN brutto / 524.000 PLN netto. Z kolei zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 550.000 zł brutto. Naszym zdaniem nic więcej za tę kwotę spółka nie kupi w obecnej chwili na rynku, także stawiamy na dołożenie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Krotoszyński minibus
Autobus dla MZK Krotoszyn powinien charakteryzować się długością nadwozia w przedziale od 7,3 do 7,8 m. Pojazd powinien mieć możliwość zabrania na pokład od 27 do 40 pasażerów, w tym minimum 16 na miejscach siedzących. Autobus ma być napędzany silnikiem Diesla spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Moc silnika powinna wynosić minimum 125 kW. Ma być on umieszczony z przodu pojazdu.
Wymiana pasażerów ma się odbywać przez drzwi dwuskrzydłowe, sterowanie elektrycznie, otwierane na zewnątrz autobusu w układzie 2-0. Dodatkowo przewidziano drzwi dla kierowcy zawiasowe otwierane mechanicznie z lewej strony. Autobus będzie posiadał niską podłogę w przedniej części. Ma być wyposażony w rampę rozkładaną mechanicznie w drzwiach dwuskrzydłowych, umożliwiającą wjazd wózka inwalidzkiego. Wnętrze pojazdu ma być oświetlone w technologii LED. W gorące dni ochłodę zapewni klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy. Informację pasażerską stanowić mają tablice elektroniczne zewnętrzne.