Tylko BusNex w przetargu na dwa elektryki w Lidzbarku
19 października Lidzbark Warmiński otworzył oferty w czwartymprzetargu na dostawę dwóch elektrobusów klasy MIDI z ładowarkami.
Czy po trzech niepowodzeniach miastu wreszcie zamknie tenprojekt? Wszystko wygląda na to, że tak.
Poproszę to samo
Pierwsze dwa lidzbarskie przetargi kończyły się fiaskiem. Zapierwszym razem zabrakło ofert z powodu zbyt krótkiego terminu dostawy. Wdrugim postępowaniu uległ on wydłużeniu i w efekcie pojawiły się dwie oferty.Ta od Solarisa zmieściła się w szacunkach miasta, ale wyżej oceniono ofertę MMIz Karsanami Atak electric. Ta z kolei przewyższała budżet, więc przetarg unieważniono.W trzecim podejściu Lidzbarkowi na drodze do nowych elektrobusów stanął nadrodze … COVID-19 i miasto anulowało z tego powodu postępowanie. 7 września ogłoszononowe podejście obejmujące:
-
dostawę 2 szt. fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusówelektrycznych
-
dostawę i montaż infrastruktury ładującej (2 szt. ładowarektypu półszybkiego i 2 szt. ładowarek typu wolnego)
-
dostawę aplikacji informacji pasażerskiej
Szczegółowo o lidzbarskim SWIZ-ie pisaliśmy TUTAJ
Jedna oferta
19 października Lidzbark Warmiński otworzył elektryczne oferty – a w zasadzie to ofertę. Okazało się, że jedynie spółka BusNex chce dostarczyć do miasta dwa elektrobusy i wszystko wygląda na to, że będzie to trzecie miejsce w Polsce – po Polkowicachi Bobowej – gdzie zobaczymy chińskie autobusy marki Yutong.
BusNex za dwa elektrobusy Yutong E8 i stacje ładowaniachce 4.031.940 PLN brutto. Kwota ta obejmuje także aż 84 m-ce gwarancji całopojazdowej,w tym na baterie trakcyjne i stacje ładowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia4.844.097,54 PLN brutto.
To oznacza, że BusNex zmieścił się w budżecie i od umowy dzieląwarszawską firmę tylko przetargowe formalności. Skarbnik Lidzbarka na pewnojest zadowolony.
Nowy rozdział
Lidzbark Warmiński nigdy nie miał publicznej komunikacjimiejskiej. Mieszkańcy na czele z burmistrzem Jackiem Wiśniowskim od dawnauważali, że jest potrzebna. Przełom nastąpił 30 sierpnia 2019 roku, kiedy udałosię pozyskać dofinansowanie w wysokości blisko 6 mln złotych z RegionalnegoProgramu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na zakup m.in. dwóchelektrycznych autobusów.
Obsługiwać będą trzy linie: północną, południową i tzw. dużąpętlę. Częstotliwość kursowania uzależniona będzie od pory dnia. Prawdopodobnielidzbarska komunikacja będzie od początku darmowa.
-„Robiliśmy wyliczenia i okazało się, że darmowakomunikacja jest paradoksalnie bardziej opłacalna – powiedział lokalnym mediomburmistrz Jacek Wiśniowski. – Dzieci i osoby starsze naturalnie byłybyzwolnione z opłat, czyli płacić musiałby tylko te osoby, które najczęściejporuszają się samochodami. Do tego dochodzi koszt dystrybucji i produkcjibiletów, kontroli i szereg innych wydatków, których w ten sposób możnauniknąć.”