Tydzień CNG w Parlamencie Europejskim

infobus
03.12.2014 22:42

W parlamencie Europejskim w Strasburgu (we Francji) w ramach Tygodnia Gazu 2014 otwarto wystawę Gas Visually, na której zaprezentowano możliwości wykorzystania gazu ziemnego w różnych sektorach gospodarki. Otwarcie wystawy Gas Visually było okazją do przemówień i prezentacji. Jako przedstawiciel producentów środków transportu przed posłami Parlamentu Europejskiego wystąpił prezes Iveco, Pierre Lahutte. Poprzez wystąpienie prezesa firma Iveco, należąca do grupy przemysłowej CNH Industrial N.V., zaprezentowała sukcesy w zakresie projektowania, produkcji i sprzedaży pojazdów użytkowych napędzanych gazem ziemnym. W swoim wystąpieniu Pierre Lahutte zwrócił uwagę na znaczenie gazu ziemnego w sektorze transportu oraz potrzebę szerszego wprowadzenia tego paliwa do sektora przewozów, co wymaga stosownych działań promocyjnych.

Prezes Iveco Pierre Lahutte w Parlamencie Europejskim w Strasburgu
Prezes marki Iveco wskazał na znaczenie gazu ziemnego oraz potrzebę promocji wprowadzania tego paliwa na szeroką skalę w sektorze transportowym. –„Aby zrealizować swoje cele, Europa musi zapewnić stabilność i pozyskać zaufanie inwestorów, budujących infrastrukturę gazu ziemnego, a także użytkowników pojazdów napędzanych gazem ziemnym. Do tej kwestii odniesiono się na ostatnim szczycie G20 w Brisbane, zatwierdzając 'Plan działań na rzecz efektywności energetycznej G20′, którego głównym celem jest rozwijanie wielostronnej współpracy w zakresie efektywności energetycznej. Fakt ten potwierdza wolę najbardziej rozwiniętych gospodarek świata, które uznają zwiększanie dostaw i wykorzystania biopaliw oraz gazu ziemnego za strategiczne metody ograniczania wpływu ciężkich pojazdów na środowisko.
Prezes Iveco Pierre Lahutte w Parlamencie Europejskim w Strasburgu
FPT Industrial, będący częścią CNH Industrial, produkuje układy napędowe pojazdów. Firma jest światowym pionierem w zakresie budowy i produkcji silników zasilanych gazem ziemnym do pojazdów drogowych i maszyn roboczych, a także silników do jednostek pływających i agregatów prądotwórczych. Dzięki temu inne marki (Iveco i Iveco Bus) grupy CNH Industrial mogą oferować pełny asortyment pojazdów zasilanych gazem ziemnym, zarówno sprężonym (CNG) jak i skroplonym (LNG). Oferta obejmuje lekkie furgony oraz średnie i ciężkie samochody użytkowe, które są dostosowywane do specyfiki eksploatacji w różnych gałęziach transportu. Jedna ze spółek koncernu –Iveco Bus jest producentem, zasilanych gazem ziemnym, autobusów miejskich różnej wielkości, których odbiorcami są firmy obsługujące transport publiczny w wielu europejskich miastach. Według statystyk sprzedaży na koniec 2013 r. marka Iveco (samochody użytkowe i autobusy) sprzedała łącznie ponad 12 tys. pojazdów napędzanych gazem ziemnym.
Iveco Crealis CNG
Europejski sukces obu marek (Iveco i Iveco Bus) pozwala na wzrost udziału FPT Industrial jako globalnego dostawcy technologii zasilania paliwami alternatywnymi. Potwierdzają to liczne przykłady. Od 10 lat FPT Industrial dostarcza silniki CNG do, obsługującego komunikację miejską w stolicy Chin, Pekinie, przewoźnika Beijing Public Transport Holdings Ltd (BPT). W 2013 r. było to 350 silników Cursor 8 oraz 850 silników NEF 6 CNG, które zostały zamontowane w nowych autobusach. W 2014 r. władze stolicy Azerbejdżanu –Baku podpisały umowę z Iveco Bus na dostawę 151 autobusów Crealis CNG. Oprócz rozwijania technologii CNG i LNG CNH Industrial promuje także biometan, czyli odpowiednio uszlachetniony biogaz nadający się do zasilania silników trakcyjnych. Wykorzystanie tego paliwa wspomaga wypełnianie postanowień dyrektywy 2009/28/WE w sprawie promowania zastosowania energii ze źródeł odnawialnych w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i promowania bardziej ekologicznych rozwiązań w transporcie.