Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Tychy dokładają i wybierają Solarisa. Po prawie 4 miesiącach

infobus
06.03.2021 14:00

Tyskie Linie Trolejbusowe uczą cierpliwość i 5 marca wybrały ostatecznie ofertę Solarisa, jako najkorzystniejszą w przetargu na dostawę sześciu nowych autobusów elektrycznych.

Przypomnijmy, że otwarcie ofert w tym postepowaniu miało miejsce ... 17 listopada.

Tyskie wymogi

Sześć autobusów elektrycznych dla TLT ma mieć długość od 11,5 do 12,5 m. Elektrobusy będą mogły przewieźć minimum 80 pasażerów, z czego 24 na miejscach siedzących. Wejście na pokład odbywać się będzie poprzez 3 pary drzwi, otwieranych do wewnątrz. Wysokość wejścia we wszystkich drzwiach nie może przekroczyć 340 mm od podłoża. Ponadto, przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć wysokość wejścia. Elektrobusy mają być napędzane silnikami elektrycznymi zintegrowanymi z piastami kół tylnych o mocy minimum 150 kW. Układ napędu musi odzyskiwać energię hamowania i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów.

Z kolei energia elektryczna ma być magazynowana w akumulatorach o pojemności minimalnej 80 kWh wykonanych w technologii LTO. Urządzenia magazynujące energię muszą być ładowane za pomocą zabudowanego na stałe w pojeździe zespołu ładowania baterii trakcyjnych, współpracującym z odbierakami trolejbusowymi. Zespół ładowania baterii musi być dostosowany do pracy z istniejącą siecią trolejbusową o nominalnym napięciu 660 V i stanowić będzie podstawowy układ uzupełniania energii. Ponadto, ładowanie ma się odbywać za pomocą złącza plug-in.

Jedna oferta

I takie właśnie elektrobusy zaproponowała Tychom firma Solaris Bus & Coach, która za 6 szt. autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric zaproponowała sumę 14.820.000 PLN netto / 18.228.600 PLN brutto, co daje jednostkową cenę tyskiegonU12e na poziomie 2.470.000 PLN netto.

Z kolei budżet zamawiającego wynosił o prawie 3 mln mniej (dokładnie 2.853.600 PLN =brutto), czyli 12.500.000 PLN netto / 15.375.000 PLN brutto, co daje jednostkową cenę za tyski ebus na poziomie 2.083.000 PLN netto. I właśnie to przekroczenie budżetu było powodem, dlaczego TLT tak długo zwlekały z podjęciem decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty. Teraz wszystko jest jasne – czekamy już tylko na podpisanie umowy – a przypomnijmy, że termin wykonania zamówienia to maksymalnie 14 miesięcy od dnia podpisania umowy.