Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Trzy warianty na dolnośląski odcinek A4

infobus
17.12.2018 15:30

Dolnośląski oddział GDDKiA ogłosił w poniedziałek- 17 grudnia – przetarg na opracowanie studium rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową. W kwietniu planowane jest podpisanie umowy ze zwycięzca przetargu.

Jak powiedziała w poniedziałek dyrektor dolnośląskiego oddziału GDDKiA Lidia Markowska, analizowane będą trzy warianty rozbudowy dolnośląskiego odcinka A4. „Pierwszy wariant to jest budowa niezależnej jezdni wzdłuż obecnego korytarza autostrady A4 i po wybudowaniu tej jezdni przerzucenie na nią ruch i budowa drugiej nitki autostrady” – poinformowała.

Drugi z wariantów przewiduje budowę całkowicie nowego korytarza A4 od węzła Wrocław Wschód aż do nowopowstałej drogi S3 w rejonie węzła Legnica Południe. Trzeci wariat to nowy korytarz autostrady od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa.

-„Zwycięzca przetargu będzie miał na opracowanie analizy dziewięć miesięcy” – powiedziała dyrektor. Dodała, że umowa z wykonawcą tej analizy będzie podpisana prawdopodobnie w kwietnie.

-„Po wykonaniu tej analizy będziemy mogli wybrać w jakim kierunku pójdą prace związane z rozbudową A4” – powiedziała Markowska. Dodała, że bez względu na wybrany wariant powstaną dwie jezdnię, każda po trzy pasy ruchu.

Historyczny moment

Wojewoda dolnośląskie Paweł Hreniak podkreślił, że ogłoszenie przetargu to wydarzenie historyczne, jeśli chodzi o województwo dolnośląskie. „To bardzo konkretne działania, za niedługo będziemy mieli odpowiedź w jakim kierunku rozwiążemy problem A4” – powiedział wojewoda. Dodał, że ruch na dolnośląskim odcinku A4 to 100 tys. samochodów na dobę. „To rodzi korki i problemy związane z bezpieczeństwem” – powiedział wojewoda.

Budowa lub przebudowa A4 potrwa co najmniej siedem lat.

Autostrada A4 w województwie dolnośląskim to najstarszy odcinek autostradowy w Polsce. Wybudowany został w latach 30. XX w. A4 na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad – brak pasa awaryjnego. (PAP)