Trzy oferty dla MZK Bydgoszcz. Powrót Conecto?
Dodziś bydgoskie Miejskie Zakłady Komunikacyjne czekało na oferty w przetargu na dostawę łącznie 11 nowychautobusów miejskich. Spółka otrzymała oferty od trzech chętnych. Najtańsząprzedstawił EvoBus.
Warunkizamówienia opisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że miejski przewoźnik chce kupić dziesięćautobusów klasy maxi oraz jeden przegubowy. Wszystkie pojazdy będą w pełniniskopodłogowe, klimatyzowane, monitorowane oraz wyposażony w kompletny systeminformacji pasażerskiej. Będzie się on składa z zewnętrznych wyświetlaczydiodowych o wysokiej rozdzielczości (pięć w pojazdach typu maxi, sześć wprzegubowcu), wewnętrznych LED (jedna w solówkach, dwie w przegubowcu) orazgłosowych zapowiedzi przystanków. Autobusy mają być przystosowane do montażubiletomatów. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów. Nie wolnooczywiście zapomnieć, że każdy z nich ma spełniać normę Euro 6. Na zakup spółkaplanowała przeznaczyć do ok. 11,8 mln zł brutto.
Dzisiajzgodnie z planami nastąpiło otwarcie ofert. Gotowość dostawy autobusów dla MZKwyraziły trzy firmy. Wszystkie propozycje przekroczyły szacunki bydgoskiegoprzewoźnika.
Najtańsząofertę, która nieznacznie przekroczyła kosztorys przedstawił EvoBus. DealerMercedesa i Setry najprawdopodobniej oferuje dostawy niskopodłogowych autobusówz rodziny Conecto. Nieco droższy jest Solaris, który zaproponował dostawępojazdów za ok. 12,1 mln zł. Najdroższą przedstawił MAN. Producent”lwów” dostawę jednego autobusu typu A23 oraz dziesięciu,prawdopodobnie A21 wycenił na ok. 13,1 mln zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„