Niemieckie miasta i kolejne elektrobusy od VDL
Wraz z dostawą łącznie 16 autobusów elektrycznych do różnych miast, VDL Bus & Coach pomaga uczynić transport publiczny w Niemczech jeszcze bardziej zrównoważonym.
Niemieckie Plön (7), Völklingen (6) i Neuss (3) decydują się na to aby zrealizować swoje ambicje stworzenia bardziej przyjaznego miasta w nadchodzących latach, zamawiając elektryczne Citee.
-„Ponieważ dostępnych jest coraz więcej dotacji, wybór zakupu autobusów bezemisyjnych stał się łatwiejszy. Dzięki temu nie tylko duże miasta, ale także mniejsze miasta będą mogły osiągnąć swój cel. Pożądane zazielenianie szybciej i skuteczniej. Jest to ważna zmiana dla VDL Bus & Coach ze względu na jej ciągłość i rozpowszechnienie. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie jako Europejczyka jako bezapelacyjnie największego lidera w dziedzinie elektrycznego transportu publicznego.” - mówił Dyrektor zarządzający Boris Höltermann z VDL Bus & Coach Deutschland GmbH, który dostrzega wyraźny trend.
12-metrowa Citea SLF-120 i przegubowa SLFA-180
Do października 2022 roku VDL Bus & Coach będzie dostarczać autobusy elektryczne do Plön, miasta na północy Niemiec, w województwie Szlezwik-Holsztyn. Zamówienie dotyczy 7 egzemplarzy Citei SLF-120 Electric, które będą ładowane nocą w zajezdni. Baterie mają mieć pojemność 350 kWh. W ciągu najbliższych 3 lat sześć pojazdów wyjedźie również na drogę w Völklingen. To miasto w Saarze będzie miało do swojej dyspozycji pięć dwunastometrowych autobusów SLF-120 Electric i jednego przegubowca Citea SLFA-180 Electric. Te autobusy również będą ładowane tylko w zajezdni. VDL Bus & Coach dostarczy również 2 Citee SLF-120 Electric i przegubową SLFA-180 Electric do Stadtwerke Neuss, niedaleko Düsseldorfu. Chociaż te autobusy będą również ładowane w zajezdni, pojazdy na wyposażeniu będą miały również pantograf. Ładowanie okazjonalne to jedna z możliwości na więcej kilometrów, bez konieczności ciągłego ładowania.
Cztery miliony kilometrów elektrycznych!
Plön, Völklingen i Neuss dołączają do miast Münster, Kolonii, Osnabrück, Oberhausen-Bottrop, Lipska i Kilonii, które już codziennie wnoszą wkład w realizację celu VDL Bus & Coach w Niemczech: „Dążąc do zera”. Od czasu pierwszych pięciu 12-metrowych elektrycznych Citei SLF-120 Electric dla Münster w 2015 r. W Niemczech dostarczono do tej pory ponad 100. w pełni elektrycznych pojazdów, co stanowi ponad 4 miliony kilometrów doświadczeń z elektrycznym transportem publicznym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Nasza współpraca z tymi 3 nowymi lokalizacjami pokazuje, że mamy zaufanie miast i gmin zaangażowanych w uczynienie transportu publicznego bardziej zrównoważonym. Aby móc optymalnie służyć naszym klientom i użytkownikom w dziedzinie elektromobilności, mogliśmy zebrać silny zespół pracujący w naszej siedzibie w Büren, w skład którego wchodzi 20 specjalistów z zakresu doradztwa, szkoleń, obsługi posprzedażnej i serwisu. W ten sposób możemy zaoferować pełny pakiet obejmujący współpracę z profesjonalnymi partnerami w zakresie technologii i infrastruktury ładowania. ” - dodawał Höltermann.
Szanse na przyszłość
Wpływ COVID-19 na transport publiczny i turystykę jest znaczący. VDL Bus & Coach również musiała dostosować się do nowej rzeczywistości. Klaas Mulder, kierownik ds. Sprzedaży autokarów i transportu publicznego: -„Widać, że popyt na autokary gwałtownie spadł w wyniku pandemii koronawirusa, ale nadal szukamy rozwiązań we współpracy z klientami. Na przykład niedawno wprowadziliśmy pełny zestaw zaleceń dla serii Futura i Citea, które zmniejszą ryzyko zakażenia podczas podróży.”
Mulder dostrzega wystarczające możliwości na rynku niemieckim, zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej: -„Pomyśl o naszym Medibusie, który jest obecnie używany w zakrojonym na szeroką skalę badaniu przeprowadzonym przez Instytut Roberta Kocha (RKI) nad rozprzestrzenianiem się COVID-19 w Niemczech. Widzimy również rosnący popyt na naszą perełkę - Futurę FDD: autobus piętrowy, który jest w pełni opracowywany i budowany do użytku w transporcie publicznym. Można zaoferować różne rozwiązania, w tym wózki inwalidzkie i miejsca stojące oraz instalację toalety dla wózków inwalidzkich." - dodaje.