Trzech oferentów chce obsługiwać trzy linie autobusowe w Rawiczu
Do dnia 3 listopada Gmina Rawicz czekała na oferty w liniowym przetargu.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w gminnych przewozach pasażerskich. Urzędnicy otrzymali propozycje od trzech firm.
Przetargowe części
Zanim jednak przejdziemy do oferentów, przypomnijmy że zamówienie zostało podzielone na dwie części, z czego:
1. część 1 obejmuje:
- linię nr 1 - Rawicz – Sarnówka,
- linię nr 3 - Rawicz - Dębno Polskie.
Usługi będą świadczone w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) oraz dodatkowo w dniu 1 listopada 2023 roku. W okresie realizacji zamówienia ogólny łączny przebieg oszacowano na 84 670,00 wzkm,
2. część 2 obejmuje:
- linię nr 2 - Rawicz - Wydawy.
Wykonawca będzie miał do przejechania na tej linii 40 496,60 wzkm.
Czas na oferty
Zamawiający na każdą część zamówienia otrzymał po dwie oferty od następujących podmiotów:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Andrzej Stanisław Młodziuśki „MŁODZIUŚKI” - część 1 - 884 259,61 PLN, część 2 - 343 767,54 PLN,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gorzowie Wlkp. sp. z o.o. - część 1 - 916 264,87 PLN, część 2 - 360 387,34 PLN,
- Milla Spółdzielnia w Lesznie - część 1 - 798 302,63 PLN, część 2 - 322 336,74 PLN.
Gmina zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia kwotę w wysokości:
- dla części 1 - 450 000,00 PLN brutto,
- dla części 2 - 180 000,00 PLN brutto.
Można odnieść wrażenie, że oczekiwania zamawiającego i propozycje cenowe wykonawców to dwa różne światy. Co w tej sytuacji zrobi komisja przetargowa? W przypadku unieważnienia przetargu i ponownego podejścia, o niższe ceny może być trudno.
Jakie autobusy?
Linie będą obsługiwane autobusami o pojemności co najmniej 40 pasażerów, w tym minimum 12 na miejscach siedzących. Autobusy dla linii nr 1 i 3 muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2004 r, zaś dla linii 2 – nie wcześniej niż w 2007 r.
W przypadku linii 1 i 3 pojazdy mają być wyposażone w co najmniej dwie pary drzwi, w tym co najmniej jedne dwuskrzydłowe. Wykonawca ma zapewnić do obsługi linii tabor: niskopodłogowy tj. bez stopni w wejściach lub niskowejściowy tj. przynajmniej jedno z wejść do pojazdu ma być możliwe z poziomu chodnika bez pokonywania stopni wraz z możliwością ulokowania w środku pojazdu jednego wózka dziecięcego lub inwalidzkiego.