Trwa walka o polski e-Bus. Autosan i Politechnika się odwołują
Autosan i Politechnika Śląska nie zamierzają poddać się bez walki w rządowym projekcie na opracowanie narodowego autobusu elektrycznego. Zgodnie z oczekiwaniami mamy dwa odwołania.
28 lutego do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej złożono dwa odwołaniado wyboru przez NCBiR najkorzystniejszejoferty w postępowaniu na opracowanie i dostawę typoszeregu innowacyjnychpojazdów bezemisyjnego transportu publicznego. O tym zaskakującym rozstrzygnięciu rządowego postępowania pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Jeden wybrany
Przypomnijmy, że 18 lutego NarodoweCentrum Badań i Rozwoju poinformowało, że w postępowaniu na opracowanie i produkcję polskiego, innowacyjnego autobusu elektrycznego oferty złożyłotrzech wykonawców:
-
Autosan w ramach konsorcjum;
-
Politechnika Śląska;
-
Ursus Bus w ramach konsorcjum.
Po otrzymaniu stanowiska prezesa UZP i opinii Krajowej IzbyOdwoławczej, 18 lutego NCBiR odrzuciło ofertyPolitechniki Śląskiej oraz konsorcjum Autosan z powodu niespełniania wymogówSIWZ. W tej sytuacji najkorzystniejsza okazała się oferta Ursus Busa, która jako jedyna pozostała na placu boju.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obu podmiotom przysługiwała jednak możliwość odwoła się od tej decyzji i z tejokazji oba podmioty skorzystały. Dlatego dopóki ta ścieżka prawna nie zostanie wyczerpana – postępowanietrwa i ostateczny skład wykonawców pozostaje kwestią otwartą.
Warto też dodać,że konsorcjum Ursus Bus zostało wezwane do przystąpienia do postępowaniaodwoławczego. I zarząd lubelskiej spółki zamierza z niego przystąpić.
Wysoka stawka
Na koniec przypomnijmy, że współzamawiającymi w postępowaniuNCBiR jest 26 miast oraz Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia, które zgłosiłysię do programu w odpowiedzi na publiczne zaproszenie NCBR. Na podstawie ichzgłoszeń wielkość zamówienia określono na ponad 1000 pojazdów bezemisyjnychkategorii M3 w kategoriach długości 10m, 12m i 18m, niedostępnych na rynku.
Program jest podzielony na finansowaną przez NCBR częśćbadawczą, podczas której realizowane są projekty B+R mające na celu opracowanieprototypów pojazdów oraz część wdrożeniową. Wykonawcy/om zostanie powierzonedostarczenie pojazdów pod warunkiem zrealizowania założonych prac B+R ispełnienia przez pojazdy – w ramach każdej kategorii – określonych w zamówieniuwymogów technicznych.
„