Troszyn, czyli kolejny przetarg z Kangura 2.0 tylko z ofertą Solarisa
30 września w mazowieckiej gminie Troszyn miało miejsce otwarcie ofert w kolejnym przetargu na zakup elektrycznego autobusu szkolonego z dofinansowaniem z programu Kangur 2.0.
To także kolejne zamówienie, gdzie lokalny samorząd otrzymał tylko jedną ofertę – od firmy Solaris Bus & Coach.
CO CHCIAŁ TROSZYN?
W sierpniu Gminy Troszyn ruszyła z przetargiem na zakup elektrycznego autobusu szkolnego wraz z ładowarką. Przedmiotem zamówienia była dostawa nowego, niskowejściowego pojazdu w klasie MAXI (plus budowa stacji ładowania o mocy 40 kW), czyli podobnie jak w prawie wszystkich ogłoszonych w tym roku zamówieniach z drugiej edycji Kangura.
Poszukiwane przez wielkopolską gminę wymiary autobusu były następujące:
- Długość pojazdu: 11500 mm – 12550 mm
- Dopuszczalna szerokość całkowita pojazdu: nie więcej niż 2600 mm
- Maksymalna wysokość całkowita: 3450 mm
- Łączna liczba miejsc: minimum 41 + kierowca (dopuszcza się zaoferowanie czterech pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego). Naprzeciw II drzwi powinno znajdować się stanowisko dla wózka inwalidzkiego- wjazd do wnętrza powinien być możliwy za pomocą rampy najazdowej w II drzwiach,
- Liczba miejsc stojących: minimum 10 miejsc stojących
- Układ drzwi: minimum dwoje drzwi w układzie 1-2-0, 2-2-0 rozmieszczone równomiernie na całej długości prawej ściany nadwozia wyposażonych w mechanizm powrotnego otwierania w przypadku natrafienia na przeszkodę ( mechanizm ten musi działać podczas zamykania poszczególnych drzwi )
- Efektywna szerokość drzwi dwuskrzydłowych: Minimum 1200 mm
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Przedecz chciał zastosować następujące kryteria:
- Warunki gwarancji i serwisu / Waga: 40%
- Cena – Waga: 60%
JEDNA OFERTA
Dość spore wymagania gminy (m.in. w system mierzenia ciśnienie w oponach) spowodował, że Troszyn otrzymał ofertę tylko od producenta z Bolechowa.
Propozycja Solaris Bus & Coach opiewa na 2.659.260 PLN brutto, czyli więcej niż dzień wcześniej w Gminie Przedecz, gdzie padła suma 2.583.000 PLN brutto.
Z kolei budżet zamawiającego to 2 830 000,00zł brutto. Czyli kolejny przetarg na elektryczne „gimbusy” mamy za sobą. Czekamy na formalny wybór Solarisa i umowę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
KANGUR 2.0
Za nami już półmetek przetargów na elektryczne autobusy szkolne z dofinansowaniem rządowego programu „Kangur”. Łącznie w ramach jego drugiej edycji wsparcie z NFOŚiGW otrzymało 16 gmin. Swoje przetargi ogłosiły już gminy (+ zwycięska marka):
- Pałecznica (Solaris)
- Krasnopol (Solaris)
- Przedecz (Solaris)
- Działoszyce (Solaris)
- Śniadowo (w KIO z wybraną ofertą Busnex-Yutong),
- Ojrzeń (Busnex-Yutong)
- Platerów (ARP)
- Troszyn (Solaris)
- Rusinów (I anulowany – do powtórzenia).
Niebawem swoje postępowania ogłoszą:
- Daszyna,
- Skalbmierz,
- Rzeczyca,
- Wieniawa,
- Zduny,
- Ożarów Mazowiecki
- Jawornik Polski.
Wszystkie te samorządy otrzymają dofinansowania w postaci dotacji – łącznie to 34,2 mln zł, czyli 85% przyznanych środków. Dwanaście gmin skorzysta również z pożyczki z NFOŚiGW. Uzyskane z Funduszu pieniądze beneficjenci przeznaczą na zakup 16 zeroemisyjnych, nowoczesnych i umożliwiających transport osób z niepełnosprawnościami autobusów oraz szkolenie kierowców. 15 gmin zainwestuje także w infrastrukturę ładowania pojazdów.
Z danych NFOŚiGW wynika, że razem z programów Kangur 1.0 i 2.0 kupimy łącznie 30 pojazdów, w tym:
- 4 szt. z programu Kangur 1.0
- 16 szt. z programu Kangur 2.0
Dodajmy, że I edycja “Kangura” zakończyła się 20 sierpnia 2019 r. W efekcie podpisano umowy z czterema gminami na łączną kwotę dofinansowania ponad 9,4 mln zł, w tym dotacje o wartości ponad 8,2 mln zł. To:
- Gręboszów – wybrał autobus Solaris Urbino 12 electric;
- Bobowa – wybrała autobus Yutong E12
- Bielany – wybrały autobus Solaris Urbino 12 electric;
- Godzianów – wybrał model Solaris Urbino 12 electric