Trolejbusy w Sopocie. Od 70 lat!
Trolejbusy w Sopocie po raz pierwszy pojawiły się 17stycznia 1947 r. Trasę linii trolejbusowej nr 11 funkcjonującej dotychczas natrasie: Gdynia Plac Kaszubski ? Gdynia Orłowo przedłużono do pętli przy ulicyReja w Sopocie.
Pierwszy kurs rozpoczynał się w Gdyni o godzinie 5.05, aostatni trolejbus ruszał z pętli w Sopocie o godzinie 23.45. Liniafunkcjonowała z częstotliwością nawet co 12 minut. W 1948 roku numer liniizostał przemianowany na nr 21.
W tamtych czasach, pętla przy ul. Reja stanowiła ważny węzełkomunikacji elektrycznej. W latach 1946-1960 funkcjonowała tu bowiem równieżpętla tramwajowa. Tramwaje linii nr 7 kursowały z niej do Gdańska Głównego, apóźniej tylko do Oliwy. Dzięki temu istniała możliwość przejechania całegoTrójmiasta drogową komunikacją elektryczną. W wyniku budowy linii SKM,komunikacja tramwajowa straciła jednak na znaczeniu i zdecydowano się ją zlikwidować.Taki los nie spotkał jednak komunikacji trolejbusowej. Co więcej od grudnia1952 r. trolejbusy kursowały w Sopocie także nocą. Uruchomiona została bowiemnocna linia nr 210 na analogicznej trasie jak linia nr 21. Trolejbusy jeździłyna niej z częstotliwością co 60 minut.
1 lutego 1976 roku, linia nr 21 została zawieszona, a jejmiejsce zajęły autobusy linii nr 179.
Trolejbusy wróciły do Sopotu 1 kwietnia 1977 roku. 8 latpóźniej linię nr 21 przedłużono na odcinku gdyńskim do Dworca Głównego PKP.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
2 października 2006 r. do Sopotu wprowadzono drugą liniętrolejbusową ? numer 31 – rozpoczynającąbieg na nowej pętli w Gdyni Kaczych Bukach. I tak jest do dzisiaj.
„