Trolejbusowy transfer: Z Lublina do Tychów
Nietypowa sytuacja w Tychach. Niebawem do regularnego ruchu w sieci ZTM wejdą dwa wypożyczone z MPK Lublin trolejbusy Solaris Trollino 12M .
Pojazdy w barwach TLT będą woziły mieszkańców Tychów przez najbliższy rok.
Trolejbusowa pomoc
W Polsce mamy trzy trolejbusowe systemy: w Gdyni, Lublinie i właśnie w Tychach. Do tej pory te miasta bardzo dobrze współpracowały ze sobą, wymieniając trolejbusowy „know how”. Teraz firmy TL Tychy i MPK Lublin poszły o krok dalej i zrealizowały flotowy transfer.
Śląskie miasto potrzebuje więcej „autobusów na szelkach, z kolei Lublin - dzięki unijnym środkom z POPW – intensywnie wymienia tabor i posiada sporę nadwyżkę trolejbusów i to z całkiem młodych roczników. Dwa z nich, „grzały” rezerwową ławkę za względu na brak dodatkowego zasilania do jazdy poza siecią, teraz trolejbusową flotę w Tychach.
-„Utrzymanie kursów bisujących na linii A oraz rozpoczęcie obsługi linii H spowodowało, że potrzebujemy więcej trolejbusów do obsługi wszystkich zadań. Dlatego też zwróciliśmy się do naszych kolegów z MPK Lublin z prośbą o pomoc, a odpowiedzią na nasze zapytanie są dwa trolejbusy, które będą woziły mieszkańców Tychów przez najbliższy rok – informują Tyskie Linie Trolejbusowe.
Trolejbusy wypożyczone zostały z Lublina za symboliczną kwotę – 900 zł za pojazd. Do tego mają one pełne ubezpieczenie oraz wszelkie przeglądy. Nie jest wykluczone, że po upływie wypożyczenia, TLT wykupi te trolejbusy od MPK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowa linia
Przypomnijmy, że 1 stycznia rozpoczęła kursowanie linia H. Jest to już ósma linia obsługiwana przez Tyskie Linie Trolejbusowe.
Linia H łączy Dworzec PKP ze Szpitalem Wojewódzkim, przejeżdżając między innymi przez Osiedle C, Suble oraz Żwaków. Wcześniej tę trasę obsługiwały konwencjonalne autobusy, teraz będą się tutaj pojawiać elektrobusy oraz trolejbusy.
Pierwszego dnia do obsługi linii został wytypowany trolejbus Solaris Trollino 12MD numer 42, wyposażony w litowo-tytanowe baterie trakcyjne. Część trasy pokonywana jest z wykorzystaniem sieci trakcyjnej, a podłączanie odbywa się w sposób automatyczny, za pomocą specjalnych daszków zainstalowanych na sieci.