Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Trójosiowy debiut Iveco w Polsce! Testy w MPK Kraków

infobus
26.07.2018 14:30

To polski debiut Ivego w niespotykanymdotąd wydaniu! Krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne rozpoczęłotesty trójosiowego autobusy Crossway 14,5LE. Potrwają one kilka dni.

Autobus będzie można spotkać na krakowskichulicach od dziś, 26 lipca do 2 sierpnia. W pierwszym dniu testowania został onskierowany do obsługi linii nr 174, która łączy krańce Osiedle Kurdwanów zKombinatem w Nowej Hucie.

Wypożyczony na kilka dni przez MPK autobusto konstrukcja trzyosiowa. Pojazd wyróżnia się długością – ma bowiem 14,5 m, awięc jest o 2,5 m dłuższy od tradycyjnych autobusów tego typu. W pojeździe jest46 miejsc siedzących, w tym 10 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi oraz 84miejsca stojące.

Pojazd jest niskowejściowy. W środku przydrzwiach środkowych zostało wyznaczone miejsce dla osoby niepełnosprawnej orazwózek dziecięcy. Dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkachzostała także zamontowana platforma ułatwiająca wsiadanie i wysiadanie. Autobuspodsiada klimatyzację i monitoring.

Trójosiowy Crossway jest napędzanysilnikiem Iveco Cursos 9, który spełnia normę Euro 6. To niespełnadziewięciolitrowy silnik. Jednostka o mocy 265 kW osiąga 1650 Nm maksymalnegomomentu obrotowego. Iveco oferuje możliwość zblokowania jej z trzema typamiskrzyń biegów. Standardem jest czterobiegowy automat Voith D864.6. Z kolei jakoopcję przewidziano dwie możliwości. Pierwsza to automatyczna skrzynia ZF6AP1700B Ecolife. Jeżeli klient stawia na większe oszczędności oraz bardziejpreferuje przekładnię do warunków podmiejskich lub międzymiastowych może wybraćmechniczną ZF 6S1611BD.

Przypomnijmy, że krakowskie MPK już eksploatowało „piętnastki”.W 1997 roku przewoźnik pozyskał pięć Neoplanów N020. Służyły one krakowianomprzez kilkanaście lat. Ostatnie egzemplarze zostały wycofane z eksploatacji w2011 roku.