Trójmiasto: Inwestycje, inwestycje…
Końcówka roku obfituje w inwestycje w gdyńskiej komunikacji miejskiej. Dosłownie na ukończeniu jest największa z nich, czyli budowa nowej zajezdni trolejbusowej przy ul. Zakręt do Oksywia. W nowym obiekcie zamontowano już myjnię oraz w pełni wyposażono lakiernię, a około 15 listopada ma nastąpić ich wstępny rozruch. W zajezdni zainstalowano też wszystkie meble i praktycznie za kilka tygodni zakończą się wszystkie prace. Na ul. Zakręt do Oksywia rozciągnięta jest nawet sieć trakcyjna. Z przeprowadzką trolejbusów na Leszczynki (chociaż baza położona jest nieopodal przystanku SKM o mylącej nazwie Gdynia-Grabówek), musimy jednak zaczekać do końca stycznia 2007 r. Będzie tak ze względów formalnych, gdyż zajezdnia musi przejść skomplikowane procedury odbiorów technicznych i uzyskać wszelkie wymagane pozwolenia na użytkowanie. Do końca listopada dotrze natomiast do Gdyni kolejny nowy trolejbus Solaris Trollino 12AC, zakupiony z własnych środków przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej. Z kolei w grudniu, oddana ma być do użytku zastępująca zlikwidowaną pętlę trolejbusową na pl. Kaszubskim pętla uliczna: Jana z Kolna –3 Maja –Wójta Radtkego, na której zawracać będą pojazdy obsługujące linie: 20, 25 i 28. Duże zmiany taborowe szykują się w gdyńskim Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej. Firma ta uzyskała zgodę na poddzierżawienie części swojego terenu z przeznaczeniem na stację szybkiego tankowania gazu ziemnego i w związku z tym w najbliższym czasie ogłasza przetarg na dostawę 5 niskopodłogowych przegubowych autobusów miejskich, zasilanych właśnie gazem ziemnym. Ich dostawa przewidziana jest na przełom lipca i sierpnia 2007 r. W sumie, w ciągu najbliższych 4 lat, PKM planuje zakupić w sumie 20 pojazdów zasilanych gazem ziemnym oraz wybudowanie w swojej bazie nowoczesnej stacji tankowania gazu. Przedsiębiorstwo to wyznaczyło także nowe pojazdy do obsługi linii nocnych, w których zainstalowany zostanie monitoring wnętrza z rejestracją obrazu. Są to cztery mercedesy przegubowe: dwa niskopodłogowe, typu O405GN, o numerach: 2213 i 2271 (pierwszy z nich wprowadzony został do eksploatacji kilka dni temu, zastępując wysłużonego ikarusa) oraz dwa średniopodłogowe, typu O405G, o numerach: 2402 i 2403. Oznacza to, że z obsługi gdyńskich linii nocnych bezpowrotnie znikną ikarusy. Z kronikarskiego obowiązku musimy odnotować pojawienie się kolejnych nowych autobusów u naszych przewoźników. Są to: trzydrzwiowy, standardowy MAN o numerze 7009, zakupiony przez firmę Ornowski-Travel i przeznaczony do obsługi linii 05 oraz trzeci z partii czterech pojazdów przegubowy MAN Lion’s City G, nr 6233, zakupiony przez PKS w Wejherowie.