Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Transrevis wybiera Isuzu Citibus dla Wilna [FILM]

infobus
06.09.2017 13:53

6 września 2017 r. na ulice stoicy Litwy wyjechały nowe autobusy należące do prywatnego, międzynarodowego konsorcjum: litewskiej spółki UAB Transrevis oraz łotewskiej firmy Rigas mikroautobusu satiksme. Razem obsłużą one 17. miejskich tras na terenie Wilna.

Dla stolicy Litwy to historyczny moment, gdyż po raz ostatninowe autobusy w stołecznej komunikacji miejskiej pojawiły się tutaj – jak informuje strona miasta – ponad 10lat temu, kiedy do parku VVT (Vilniaus viešasis transportas) trafiło 90 nowychpojazdów marki Volvo.

W ciągu najbliższych dwóch lat nowych autobusów ma być łącznie250. Jak Wilno chce to osiągnąć?

  • 100 autobusów na 17. liniach wprowadzi prywatne konsorcjum Transrevis;

  • 150 autobusów niebawem zakupi samorządowa spółka VVT (podkoniec miesiąca rozstrzygnięty zostanie przetarg i w przyszłym roku spodziewanesą dostawy).

-„Aż 6 z 10 autobusów na ulicach Wilna to będą noweautobusy, czym nie może pochwalić się chyba żadna inna stolica europejska.Dobre połączenie komunikacyjne to jeden z naszych priorytetów. Dlatego też mam nadzieję,że te znaczące zmiany zachęcą mieszkańców Wilna do wybrania transportu publicznego.Nie mam też wątpliwości, że te zmiany przyczynią się to również do wzmocnienianowoczesnego obrazu Wilna – powiedział mer Remigijus Šimašius, który błyszczałna pokazie pierwszego Isuzu Citibus w wileńskich barwach.

{https://www.youtube.com/watch?v=NE7Sc4KSz2U}

Czerwone Isuzu

Wybrane przez konsorcjum Transrevis niskowejściowe autobusy IsuzuCitibus klasy MIDI maja długość 9.51 m, silnik Cummins Euro 6 o mocy 210 KM, liczbę miejsc do 76 pasażerów oraz układ drzwi 1-2-0. Wileńskie egzemplarze posiadają też klimatyzację i są przystosowane do przewozu osóbniepełnosprawnych. Zainstalowano w nich również monitoring, w tym także kamerę nagrywającąobraz przed pojazdem.

-„Pasażerowie będą mogli skorzystać z bezpłatnego bezprzewodowegodostępu do Internetu oraz naładować swoje urządzenie w autobusie” – mówidyrektor UAB Transrevis, Vladas Dapkus.

Co ciekawe, malatura pojazdów przygotowana została przez znanąjuż artystkę Elenę Lašaitė z Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie. To wspólnyprojekt Uniwersytetu Wileńskiego i Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie. Tak ma wyglądaćcała grupa 250. nowych autobusów, jakie wzmocnią transport publiczny w Wilnie.

Prywatny pakiet

Konsorcjum JSC „Transrevis” i „Rigasmikroautobusu satiksme” wygrało miejski przetarg na obsługę łącznie 4 mlnwzkm rocznie w stolicy Litwy. To jedna dziesiąta całej pracy wileńskiego transportupublicznego, który rocznie przejeżdża około 40 milionów wzkm.

-„Przybycie nowych, prywatnych przewoźników nie wpłynie naceny biletów – pozostaną takie same. Nie zmieni się także rodzajów biletów, aniżadna z dotychczasowych metod płatności. Podobnie jak w taborze VVT, także wnowych autobusach będziemy mogli kupić papierowe bilety u kierowcy” – mówi VaidotasMeškauskas z Urzędu Miejskiego.

Jak informuje wileński magistrat na razie niema zmian w funkcjonowaniu linii i tylko na części z nich będzie można spotkać nowepojazdy. To trasy:

Numer linii

Trasa

1

Stotis–Oro uostas

11

Žvėrynas–Senamiestis–Užupis

13

Žemasis Pavilnys–Markučiai–Stotis–Vilkpėdė

14

Grigaičiai–Parko–Arimų g.

15

Žolyno g.–Antakalnis–Turniškės

20

Žemieji Paneriai–Mūrinė Vokė–Lazdynai

26

Ozo–Didlaukio–Baltupio g.–Santariškės

28

Žemieji Paneriai–Grigiškės

38

Antakalnis–Dvarčionys–Šilėnų g.

41

Stotis–Eišiškių pl.–Užusienis

51

Žemieji Paneriai–Trakų Vokė–Daniliškės

57

Fabijoniškės–Ateities g.–Jeruzalė–Bajorai

61

Stotis–Nemėžis–Kuprioniškės

65

Ožkiniai–Naujieji Verkiai–Balsių g.–Naujaneriai–Pagubė–Bireliai

88

Oro uostas–Stotis–Senamiestis–Nepriklausomybės a.

114

Saulėtekis–Kairėnų g.–Vinciūniškės

116

Žvėrynas–Gudelių šilas–Lazdynai–Ungurių g.