Transport GZM ponawia przetarg na autobusy MINI i ma chętnego. W budżecie

infobus
21.02.2024 11:05

19 lutego Zarząd Transportu Metropolitarnego w Katowicach otworzył oferty w ponownym przetargu na świadczenie usług autobusowego transportu publicznego na obszarze Mysłowic i Katowic.

Za drugim razem, tak jak za pierwszym wpłynęła jedna oferta. Z tą różnicą – że obecnie mieści się ona w budżecie zamawiającego. Umowa z wybranym wykonawcą obowiązywać będzie od 1 marca 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.

MINI Wozokilometry

Wykonywane usługi będą objęte siatką transportu GZM. Główny obszar, na którym mają być świadczone przewozy to: Mysłowice i Katowice.

Praca eksploatacyjna, która zostanie zlecona przez ZTM wynosi: 112 240 wzkm.

Zamawiający zakłada możliwość czasowego zwiększenia albo zmniejszenia umownej, całkowitej wielkości pracy eksploatacyjnej.

Transport GZM ma chętnego do obsługi linii z taborem MINI. Tym razem w budżecie
Transport GZM ma chętnego do obsługi linii z taborem MINI. Tym razem w budżecie

Jakie autobusy?

Przewoźnicy, którzy wzięli udział w przetargu muszą dysponować minimum czterema autobusami o następujących parametrach:

  • każdy autobus o długości do 8 m i pojemności co najmniej 35 miejsc (tabor typu MN), spełniający normę czystości spalin co najmniej EURO 5,
  • liczba miejsc siedzących w autobusie nie może być mniejsza niż 11,
  • przedział kierowcy autobusu – łączący się z wnętrzem pojazdu, umożliwiający bezpośredni kontakt kierowcy z pasażerem,
  • każdy autobus wyposażony w drzwi pasażerskie – co najmniej dwoje drzwi; każde z drzwi wyposażone w układ automatycznego powrotu po napotkaniu oporu przy zamykaniu, chroniący pasażera przed przyciśnięciem,
  • każdy autobus wyposażony w zestaw pełnowymiarowych w stosunku do szerokości pojazdu, elektronicznych tablic kierunkowych,
  • każdy autobus wyposażony w okablowanie dla urządzeń mobilnych Transport GZM.
Transport GZM ma chętnego do obsługi linii z taborem MINI. Tym razem w budżecie
Transport GZM ma chętnego do obsługi linii z taborem MINI. Tym razem w budżecie

Jest taniej

Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu, 8 lutego ZTM Katowice, otworzył ofertę od jednego podmiotu. Pochodziła ona od:

  • Intrans Group Anna Szelejewska Sp. z o.o. – cena 1 090 972,80 PLN brutto.

Okazało się, że finanse ZTM na to zadanie opiewały na sumę 1 008 000,00 PLN. Mimo, że przekroczenie tej kwoty przez oferenta było niewielkie, zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu przetargu. Nastąpiło to jeszcze tego samego dnia.

9 lutego ZTM ponowił przetarg, zaś otwarcie ofert w tym rozdaniu nastąpiło 19 lutego. Do zamawiającego również wpłynęła tylko jedna oferta:

  • Intrans Group Anna Szelejewska Sp. z o.o. – cena 1 006 119,36 PLN brutto.

Zamawiający nie podał kwoty jaką przygotował na sfinansowanie przewozów. Zakładamy jednak, że jest ona taka sama jak w pierwszym przetargu. To by oznaczało, że propozycja Intrans mieści się w budżecie ZTM. Pozostaje tylko czekać na oficjalny wynik postępowania.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://bip.metropoliaztm.pl/przetarg/3035/op-3-zp-9-24