TRANSKOM Koziegłowy już ma Nowego Urbino 18

Już szósty autobus przegubowy jest we flocie spółki TRANSKOM z Koziegłów pod Poznaniem. Kilka dni temu Solaris przekazał przewoźnikowi zamówiony w ubiegłym roku jeden egzemplarz Nowego Urbino 18. Co ciekawe to jeden z pierwszych autobusów miejskich w Polsce, który ma „odchudzoną” wersję silnika DAF MX-11.
Przegubowy „jamnik” dołączył to drugi autobus z rodziny Nowego Urbino we flocie TRANSKOM-u. W maju 2018 r. przewoźnik wzbogacił się o jedną „dwunastkę” z fabryki w Bolechowie. Nowy przegubowiec jest więc bardzo zbliżony pod względem wyposażenia do niej. Mimo to pojawiło się w nim kilka nowości. A więc po kolei.
Autobus umożliwia podróż maksymalnie 140 pasażerom. 42 osoby mogą liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 16 siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Ventura, a ich napęd to urządzenia od BODE. Pierwsze otwierają się do środka, natomiast pozostałe są odskokowo-przesuwne.
Kompletując powerpack Solaris miał na uwadze specyfikę linii, na których operuje TRANSKOM. Sercem układu napędowego jest nowy silnik DAF MX-11 H2. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 251 kW i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6c. Nowy silnik DAF-a jest o ok. 40 kg lżejszy w porównaniu z poprzednim. Dodatkowo dzięki obniżonej minimalnie mocy (z 271 do 251 kW) ma zapewniać mniejsze zużycie paliwa, dzięki zwiększeniu momentu obrotowego przy mniejszych obrotach i zapewnieniu maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Jednostka jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1700B Ecolife.
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia osiem przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji, monitoringu i gniazd z portami USB.
System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach dwóch firm. Autobusy są wyposażone w zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości produkcji bydgoskiego Pixela. W środku znajdujemy dwa typu tablic. Za kabiną kierowcy oraz tuż za przegubem zamontowana tablice Pixel XTL16x120. Z kolei po lewej stronie przy platformach dla wózków umieszczono monitory LCD mieleckiej R&G Plus. To urządzenia typu ETM38, czyli nic innego jak „e-koraliki”. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG5000P.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowy Urbino 18 to szósty autobus przegubowy, który jest eksploatowany przez TRANSKOM. Od 2014 r. spółka użytkuje cztery Urbino 18, które przedtem służyły Mobilisowi w Krakowie. Z kolei trzy lata później przewoźnik sprowadził ze szwedzkiej Uppsali jednego MAN-a NG313 Lion's City G.
Duże autobusy to jednak nie jedyne zakupy TRANSKOM-u. Przewoźnik kupi jeszcze trzy minibusy, najprawdopodobniej Karsany Jest.
„