Transgór pojedzie gazowymi SORami
25 września br., Komunikacyjny Związek Komunalny GórnośląskiegoOkręgu Przemysłowego ogłosił wyniki przetargu na ośmioletnią obsługę liniiautobusowych 695 ( łączącą Mikołów z katowickimi dzielnicami Zarzecze,Podlesie, Kostuchnę, Murcki, Giszowiec, Nikiszowiec, Janów i Szopienice) oraz788 (Mysłowice – Tychy).
Kontrakt zdobył mysłowicki Transgór. I to właśnie jegoautobusy wyjadą zgodnie z umową 1 listopada.Przewoźnik wygrał przetarg wyceniając swoje usługi na 23 896 080 zł,co po przeliczeniu na jeden wozokilometr daje stawkę 4,96 zł.
Przypomnijmy, że organizator ? KZK GOP ? po raz pierwszy whistorii przetargów na obsługę linii autobusowych wymagał od zwycięskiego operatorawprowadzenia do ruchu minimum trzech sztuk fabrycznie nowych pojazdów zasilanychpaliwem metanowym i spełniających normę czystości emisji spalin EURO6. Poza tym do obsługi linii wymaganonastępujących autobusów typu BN (niskopodłogowy maxi):
Siedem autobusów powinno być wyposażonych m.in. wmonitoring, urządzenia zapewniające bezprzewodowy dostęp do Internetu WiFi oraz ładowarki USB dla urządzeńmobilnych. Przedsiębiorstwo zadeklarowało do obsługi linii pierwsze w Polsce autobusytypu SOR NBG12.
W tabelce przedstawiamy specyfikację pojazdów typu SOR NBG12:
Długość (mm) |
12180 |
Szerokość (mm) |
2550 |
Wysokość (mm) |
3330 |
Rozstaw osi (mm) |
6180 |
Ilość drzwi |
4 |
Szerokość I drzwi (mm) |
860 |
Szerokość II, III i IV drzwi (mm) |
1200 |
Ciężar autobusu (kg) |
11700 |
Ilość miejsc |
88 |
Ilość miejsc siedzących |
25 |
Silnik |
FPT Industrial S.p.A. F2BFA602F EURO 6 |
Moc (kW/KM) |
213/290 |
Skrzynia biegów |
ZF 6AP1200B |
„