TRANSEXPO: Wszystko o gaszeniu elektryków [FILM]
W Kielcach firma Systemy Autobusowe pokazała przekrój swojejoferty. My w rozmowie z Rafałem Masztalskim, prezesem firmy Systemy Autobusowe skupiliśmy się na zapobieganiu pożarom autobusach elektrycznych. Firma ma w tymzakresie głęboką wiedzę.
Najnowszy system gaszenia pożarów FeuTechnik-FiwaGuard ILP4D – Double Power MAX to dedykowany układ do gaszenia pożarów w autobusach onapędzie elektrycznym. System zapobiega pożarowi już we wczesnej jego fazie,poprzez natychmiastowy czas reakcji. Tłumi płomienie strumieniem proszkugaśniczego, przerywając reakcje spalania. Wypiera tlen z otoczenia wtłaczając obojętny azot. Własności proszkugaśniczego sprawiają, że jest najbardziej pożądanym medium gaśniczym wautobusach o napędzie elektrycznym.
Co ważne, dwuetapowa aktywacja uniemożliwia przeoczenia pożaru przezkierującego pojazdem.
O szczegółach mówi Rafał Masztalski:
{https://www.youtube.com/watch?v=W6Noc2IIIu4}
Czas na blokaę
W odpowiedzi na coraz większy popyt na blokady alkoholowe wautobusach na polskim rynku, Systemy Autobusowe pokazały też w Kielcach najnowsze urządzenieAutowatch 720 TAB. Uniemożliwia ono rozruch pojazdu jeśli po przeprowadzonejpróbie stężenie alkoholu w wydychanym powietrzu (BRAC) jest powyżejustanowionej prawem granicy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Urządzenie może również zażądać powtarzania próbek, gdypojazd jest w ruchu do badania spożycia alkoholu w czasie jazdy. W takimprzypadku jeżeli kierowca nie przejdzie testu, wynik może być przekazywany zapośrednictwem sieci GSM do centrum sterowania, a pojazd zostanie unieruchomionyzaraz po wyłączeniu zapłonu. Wszystkie zdarzenia, pozytywne lub negatywne, sąprzechowywane w pamięci urządzenia.
„