Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TRANSEXPO: Sindbad się zmienia. Na 35-lecie[FILM]

infobus
30.10.2018 08:00

W Kielcach opolski przewoźnik przedstawił szereg zmian,które diametralnie zmieniają dotychczasowy sposób funkcjonowania platformy. Onich rozmawialiśmy z Bogdanem Kurysem, wiceprezesem zarządu.

Nowe rozwiązania jakie chce teraz wdrożyć Sindbad, a o których była mowa podczas konferencjiprasowej na TRANSEXPO przedstawiliśmy w InfoBusie TUTAJ

Warto dodać, że Sindbad z Opola jest pierwszą firmą w Polscei jedną z pierwszych w Europie, do której trafi najnowszy produkt koncernuDaimler Buses – dwupokładowa Setra S 531 DT. Pojazd ten łączy w sobiebezpieczeństwo, komfort, ekonomikę i elegancki design. Autokar ten jest o 11cmdłuższy od swojego poprzednika S 431 DT, a także charakteryzuje się niższym do10% spalaniem. Nowa Setra wyposażana jest seryjnie w bardzo trwałe reflektoryLED oraz najnowszy system hamowania awaryjnego Active Brake Assist 4 (ABA 4),dodatkowo układ wzbogacono o możliwość rozpoznawania pieszych z automatycznąreakcją hamowania. Nowy model Setry będzie 28 autokarem dwupokładowym wplatformie Sindbad. Autokar aktualnie zjechał z linii produkcyjnej i wnajbliższych 2-3 tygodniach przyjedzie do Opola.

Najnowsza Setra S531DT jest jednym z 16 nowych autokarówturystycznych, jakie Sindbad zakupił w 2018 roku. W tegorocznych zakupach znajdująsię takie modele jak: 515HD (4szt.), 516HD (1szt.), 517HD (5szt.), 519HD(1szt.), 516HDH (1szt.), 517HDH (1szt.), 431DT (2szt.) oraz pierwszy w Polsce531DT (1szt.).

Tegoroczna inwestycja o wartości ponad 20 milionów złotychjest wspólnym projektem firmy z Opola oraz jej partnerów, realizującychwspólnie międzynarodowe przewozy w ramach regularnych linii autokarowych.Aktualnie platforma Sindbad dysponuje flotą ponad 300 komfortowych autokarówturystycznych.

{https://www.youtube.com/watch?v=OF-sdOZdX1o}

Nowe centrum przesiadkowe

Bardzo ważnym krokiem będzie też nowe centrum przesiadkowe wOpolu, które zostanie uruchomione w połowie listopada. Hub będzie obsługiwałpasażerów z południowej części kraju. Jak poinformował Ryszard Wójcik, prezesSindbada, koszt inwestycji to około 3 mln złotych.

Do tej pory centrum przesiadkowe, do którego przywożonopasażerów z terenu południowej Polski wybierających się w dalszą podróżmiędzynarodowymi liniami tego przewoźnika, mieściło się w Gliwicach, na tereniewynajmowanym od miejscowego PKS. Nowy hub przesiadkowy zostanie uruchomiony naterenie byłej giełdy w Opolu, który jest własnością spółki.

Port Sindbad Opole ma powierzchnię 1,8 ha, na której będąmogło parkować 36 autobusów i blisko sto samochodów osobowych. Obiektwyposażony jest także w pawilon dla podróżnych z kasami biletowymi.

-„Mamy już takie centrum w Słubicach, które obsługujepółnocną część kraju. Mam nadzieję, że rozwiązania stosowane w Słubicachsprawdzą się w Opolu, gdzie dziennie planujemy przyjmować do dwóch tysięcypasażerów” – powiedział Wójcik.

Działająca od 1983 roku spółka z Opola dysponuje obecnieflotą ponad trzystu autokarów, obsługujących przewozy krajowe i zagraniczne. Wprzewozie autokarowym firma zatrudnia około 500 osób, jednak jak zaznaczaWójcik, platforma skupiająca różnych przewoźników pod logo jego firmy to około2,5 tysiąca miejsc pracy.