TRANSEXPO: Przełomowy rok dla Otokara w Polsce [FILM]
![TRANSEXPO: Przełomowy rok dla Otokara w Polsce [FILM]](https://transinfo.pl/x/wp-content/uploads/2022/01/TRANSEXPO-Przelomowy-rok-dla-Otokara-w-Polsce-FILM-0-1.jpg)
22 grudnia br. Arriva startuje z obsługą warszawskich linii z premierowymiautobusami Vectio C. O tym strategicznym momencie dla obecności Otokara w Polscerozmawiamy z Tomaszem Talarkiem, szefem polskiego przedstawicielstwa tureckiegoproducenta, czyli firmy Bus Trans Technik.
Arriva rozpoczęła właśnie certyfikację pierwszego OtokaraVectio C. Docelowo w stolicy będą 34 autobusy tego typu. Dla tureckiegoproducenta oraz jego polskiego dealera, czyli firmy Bus Trans Technik towyjątkowe zlecenie. Przede wszystkim to powrót Otokara na krajowe podwórkokomunikacyjne, a po drugie pierwsza dostawa tak wysoce zindywidualizowanychpojazdów, które są wybitnie „szyte na miarę”. O ich specyfikacji i wyposażeniu pisaliśmyw InfoBusie TUTAJ
Dodajmy, że nie tylko Warszawa będzie korzystać z autobusówmarki Otokar. W czerwca, w Bukareszcie, tamtejszy STB zakupił aż 400niskopodłogowych autobusów marki Otokar z 8-letnim pakietem serwisowym i również w „krojonym na miarę” standardzie wyposażenia, choć nie tak bogatym jak w przypadku Warszawy. W skład tego zamówienia wchodzą pojazdy odługości od 10 do 18 m. Łączna wartość umowy to 98,3 mln euro i jest tonajwiększa z dotychczasowych eksportowych dostaw autobusów realizowaną przezturecką firmę w ramach jednego kontraktu. Co ciekawe, pięć Kentów pojedzie też doBerlina i będą to pierwsze Otokary w sieci transportu publicznego w stolicyNiemiec.
Czas na MIDI
Drugą ważną „nogą” oferty Otokara w Polsce są konstrukcje klasyMIDI i cała rodzina Navigo. I to widać było podczas targów w Kielcach. Tutaj teżOtokar ma się czym pochwalić – podolsztyńska gmina Stawiguda zamówiła ostatnio aż 3 autobusy klasy MINI właśnie marki Otokar. To oznacza debiutNavigo C w wersji miejskiej.
Do tego dochodzą wersje turystyczne i międzymiastowe Navigo, w tym pojazdy przystosowane nawet do przewozu 6 wózków inwalidzkich. Jest w czym wybierać.
Turystyczny Ulyso
Poza tym Otokar pokazał w Kielcach autokar Ulyso T z którymwiąże spore nadzieje. Podobno mają się one ziścić już w przyszłym roku. Ten10-metrowy autobus turystyczny po raz pierwszy został przedstawiony europejskimoperatorom na Busworld 2017. Do tej porypojazd znalazł klientów m.in. we Francji, Włoszech, Belgii, Szwecji iHiszpanii.
Podsumowując w KielcachOtokar pokazał pięć autobusów:
-
turystyczny midibus Ulyso T 10,1m, 43+2 miejsca
-
turystyczny midibus Navigo T 8,5m, 35+2 miejsca
-
międzymiastowy midibus Navigo U 7,8m, 33+1 miejsc zautomatyczną skrzynią biegów
-
niskopodłogowy miejski midibus Navigo LF 8,4m, 21+35miejsc
-
niskopodłogowy miejski midibus Kent C 10,8 silnikiemCummins ISB6.7 o mocy 300 KM
-
niskopodłogowy miejski autobus przegubowy Kent C 18,75 zsilnikiem Paccar/DAF MX11 o mocy 369 KM
O najnowszych produktach w ofercie Otokar i ważnym momenciedla jego polskiego przedstawicielstwa rozmawialiśmy w Kielcach z TomaszemTalarkiem, szefem Bus Trans Technik:
{https://www.youtube.com/watch?v=0zOo9Nh6sDU}
„