TRANSEXPO: Ładowanie w każdych warunkach. Z Ekoenergetyką [FILM]
W Kielcach o ostatnich sukcesach Ekoenergetyki rozmawialiśmyz Krzysztofem Burdą, szefem marketingu zielonogórskiej firmy.
Dla firmy Ekoenergetyka-Polska to bardzo gorący czas.Aktualnie trwa budowa kolejnych stacji w Zielonej Górze – na pętli przy ul.Wyspiańskiego postawiono trzy pierwsze słupy pantografowe na trzech stanowiskachdo szybkiego ładowania autobusów elektrycznych, których łącznie Miejski ZakładKomunikacji w Zielonej Górze będzie posiadać 47 sztuk. Wielki start całegoprojektu w listopadzie.
Kolejnym polskim wdrożeniem, którym będzie mogła się pochwalićfirma to kontrakt z MPK Poznań na zaprojektowanie oraz wykonanie infrastrukturyładowania drogowego transportu publicznego. Tutaj zamawiający wymaga, abyzamówienie w części podstawowej (tj. bez prawa opcji) zostało zrealizowane wnastępujących termiach: – etap I (prace projektowe) – do 9 miesięcy od datypodpisania umowy, – etap II (roboty budowlane) – do dnia 30 sierpnia 2019 roku.To już niebawem.
-„Cieszymy się, że coraz więcej polskich miast decydujesię na systemy transportu, które są bardziej ekologiczne i przyjazne dlaśrodowiska. Pierwszą ładowarkę dostarczyliśmy do Inowrocławia w 2015 roku izrobimy to ponownie w tym roku. Po raz kolejny pokazujemy, że polskie miastaufają Ekoenergetyce i naszej ofercie na niezawodną i zoptymalizowanąinfrastrukturę ładowania. Ponad 10 polskich miast posiada już infrastrukturęładującą dostarczoną przez naszą firmę. Potwierdza to naszą pozycję lidera wzakresie infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych w Polsce” -powiedział Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki-Polska.
Poza Polską
Ekoenergetyka realizuje dostawy stacji ładowania dla ponad30 europejskich miast w 10 krajach. M.in.polska firma dostarczy infrastrukturę ładowania do hamburskich autobusówelektrycznych o łącznej mocy 7,2 MW. Inwestycja zrealizowana zostanie na jednejz zajezdni Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH). Ekoenergetyka-Polskama dostarczyć pierwszy blok 1,2 MW w styczniu 2019 roku, następne dwa w połowieroku, zaś kolejne w dalszych etapach realizacji projektu.
Kolejny ważny kontrakt to Malmoe, gdzie firma stawia trzystacje ładowania quickPOINT Charger o mocy 300kW. Jesienią br. spółka z Zielonej Góry wdrożystacje ładowania w szwedzkim mieście wyposażone w odwrócone pantografy i zgodnez protokołem ładowania OppCharge. Stacje będą ładowały autobusy Volvo, aprojekt jest częścią ambitnego planu Malmö, aby stać się miastem neutralnym podwzględem emisji gazów cieplarnianych.
Pozostając w Szwecji, ważne pod kątem przetestowania ładowarekw skrajnych warunkach klimatycznych jest zamówienie z Lulea, gdzie w październikuruszyła pierwsza linia obsługiwana tylko autobusami elektrycznymi. W roligłównej wystąpiły fińskie elektrobusy Linkker oraz ładowarki odEkoenergetyki-Polska. Oprócz dużej mocywyróżnia je konstrukcja specjalnie dopasowana do ciężkich warunkówatmosferycznych panujących w okolicach koła podbiegunowego – stacje są odpornena niskie temperatury i duże opady śniegu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
M.in. o tym właśnie kontrakcie rozmawialiśmy na TRANSEXPO z KrzysztofemBurdą, szefem marketingu w Ekoenergetyka-Polska:
{https://www.youtube.com/watch?v=-d6KrA05Gtw}
Centrum rozwojowe
Oprócz coraz liczniejszych kontraktów, firma myśli o swoim rozwoju.We wrześniu ruszyła w Zielonej-Górze budowa centrum badawczo-rozwojowe firmyEkoenergetyka-Polska. W nowym obiekcie znajdować się będą laboratoriabadawczo-rozwojowe oraz hala technologiczna.
-„Nowe kontrakty z dużymi klientami typu VHH Hamburg,MPK Poznań czy Orlen to tylko potwierdzenie, w jakim kierunku zmierza firma.Właśnie dlatego Ekoenergetyka-Polska buduje centrum nowych technologii wtransporcie elektrycznym” – zapewnia Maciej Wojeński. – W centrumbędziemy ulepszać dostępne produkty, jak również rozwijać zupełnie nowetechnologie i systemy dla transportu publicznego. Kolejnym kluczowym aspektemjest stworzenie nowych miejsc pracy, a przewidujemy ich nawet 50.”
„