Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

TRANSEXPO: Hybrydowy nowości od Volvo

infobus
17.10.2018 17:00

Na rozpoczynających się w przyszłym tygodniu targachTRANSEXPO w Kielcach Volvo zaprezentuje dwie nowości: pierwszą polską elektrycznąhybrydę (MPK Inowrocław) oraz premierowy hybrydowy midibus (MKS Krosno). Obarodzaje pojazdów właśnie rozpoczynają regularne kursy w dwóch polskichmiastach.

Electric Hybrid

Pierwszym z przygotowanych na targi pojazdów jest autobuselektryczno-hybrydowy Volvo 7900 Electric Hybrid (hybryda plug-in). Jest topierwszy w Polsce pojazd tego typu, który właśnie rozpoczyna regularne kursy wInowrocławiu (Volvo w najbliższych dniach dostarczy do tego miasta cztery zośmiu zamówionych egzemplarzy).

Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocyfunkcji plug-in – np. w zajezdni. Pojazdy tego typu zużywają o 60 proc. mniejpaliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostajezredukowana aż o 75 do 90 proc. W przypadku elektrycznych hybryd istnieje teżmożliwość zaprogramowania, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napędelektryczny, a w którym spalinowy.

– Z perspektywy miast to rozwiązanie wydaje się być bardzointeresujące, pozwala na zupełnie inne spojrzenie na kwestie projektowania.Możliwe jest tworzenie stref zero-emisyjnych, wolnych od spalin, elektrycznahybryda ma możliwość przejazdu w pełni elektrycznego w takich strefach. Cowięcej – autobus taki może mieć np. przystanek wewnątrz galerii handlowej –gdzie będzie się poruszał wyłącznie przy wykorzystaniu energii elektrycznej, awięc cicho i bezemisyjnie, mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses naPolskę i Kraje Bałtyckie.

MIDI hybryda

Kolejna nowość to autobus hybrydowy Volvo 7900 Hybrid – alew wersji krótkiej, o długości 10,6 m, który od kilku dni jest eksploatowany wKrośnie (Volvo dostarczyło przed tygodniem 11 takich pojazdów do tego miasta).

– Pojazd, który zaprezentujemy w Kielcach jest o 2 metrykrótszy od standardowego Volvo 7900 Hybrid. W tym przypadku sprawdzonatechnologia napędu hybrydowego w połączniu z niewielkim promieniem zawracania idużą pojemnością pasażerską mogą być optymalnym rozwiązaniem dla wielu miast.Dodatkowo w naszych autobusach istnieje możliwość zastosowania tzw. strefybezpieczeństwa, która pozwala na automatyczne ograniczenie maksymalnejprędkości pojazdu po wjeździe do wcześniej ustalonej strefy. Kierowca jestinformowany o wjechaniu do takiej strefy, a pojazd dostosowuje prędkość dowymaganego limitu. Ta funkcja sprawdza się doskonale, jeśli chodzi o poprawębezpieczeństwa w wrażliwych obszarach, na przykład w okolicy szkół, dużychprzystanków autobusowych czy w centrach miast, mówi Małgorzata Durda.

Dodajmy, że hybrydowe autobusy Volvo jeżdżą w Polsce wtakich miastach jak Kraków, Sosnowiec, Inowrocław, Tarnowskie Góry, JeleniaGóra, Białystok, Krosno czy Warszawa.

Do Kielc!

Oba typy autobusów zostały zaprojektowane przez polskichinżynierów i są produkowane seryjnie we wrocławskiej fabryce Volvo. Będzie jemożna zobaczyć w dniach 23-25 października na stoisku Volvo oznaczonym numeremE-4 na terenie kieleckich targów.