TRANSEXPO: El-Cab z myślą o bezpieczeństwie elektrobusów [FILM]
El-Cab otrzymał na kieleckich targach medal za systemmonitorowania temperatury silnika i baterii. O tym sukcesie rozmawialiśmypodczas targów w Kielcach z Piotrem Płaszczykowskim, dyrektorem handlowymEl-Cab.
System monitorowania temperatury w komorze silnikaspalinowego oraz w przedziale baterii autobusu elektrycznego pozwala nanieustanne dostarczanie informacji odnośnie zmian temperatury jakie powstają w obuobszarach
-„W urządzeniuzastosowano detektor światłowodowy rozciągnięty we wszystkich tych miejscach,które wymagają ciągłego monitorowania. Detektor jest w stanie zmierzyć każdąwartość temperatury zarówno ujemnej jak i dodatniej w takim zakresie na jaki pozwolimu jego wytrzymałość konstrukcyjna” – mówi Piotr Płaszczykowski.
Jest to światłowódszklany, więc można przyjąć, że pomiar będzie dokonany do temperaturygranicznej dla stopienia szkła. Światłowód może być zaprogramowany dla różnychrozdzielczości tzn. może dokonywać pomiaru z dokładnością co do 1 mm, 1 cm, 5cmitd. Dla każdego punktu można ustalić tzw. temperaturę graniczną, poosiągnięciu której system będzie sygnalizował alarm lub wymusi pewne działanie.Dane z detektora przesyłane są do komputera, który je odpowiednio analizuje.
Co ważne, system można podłączyć do innych urządzeń zapomocą dowolnego interfejsu. Rozwiązanie to może być wykorzystywane dowspółpracy z systemami gaszenia komory silnika, zabezpieczenia baterii lubmonitorowania temperatury wewnątrz pojazdu w celu zapewnienia odpowiedniegokomfortu pasażerom. Może być również użyte do optymalizowania zapotrzebowaniaanergii w autobusie elektrycznym.
O szczegółach tego rozwiązania – a także o nowym systemie informacji pasażerskiej – opowiedział nam na TRANSEXPO PiotrPłaszczykowski:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
{https://www.youtube.com/watch?v=584cr-Ilfyk}
„