Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

TRANSEXPO: Drabpol z medalem za mFAP

infobus
18.10.2016 12:05

Na tegorocznych targach w Kielcach firma Drabpol otrzymała Medal Targów Kielce za miejsce pracy kierowcy mFAP, przeznaczone do autobusów miejskich. Nagroda ta przyznana zostaław kategorii Części i Wyposażenie Autobusów, a medal osobiście odebrałPaweł Drabczyński, właściciel firmy Drabpol.

Zgodnie z najnowszymi wytycznymi EBSF (projekt badawczy Europejski AutobusPrzyszłości) w ramach UITP, wszystkieautobusy mają łączyć w sobie najlepsze cechy ergonomii,przestrzeni i komfortu. Komfort kierowcy ma zapewnić ergonomiczne i w pełni regulowane miejscekierowcy , gwarantujące bezpieczną jazdę. Komfort ten gwarantuje nowy wymiar miejsca pracy kierowcy ? mFapContinental.

Argumenty, które przekonało jury do mFAP to:

  • Możliwość regulacjipanelu przyrządów i kierownicypod względem wysokości i kąta jako jednejcałości- ergonomiczne rozwiązaniedla kierowców o wzroście od 158 do 200 cm.

  • Zespół kierownicy / deski rozdzielczej regulowany jest podwzględem wysokości i nachylenia, a kąt tego nachylenia wynosi 13 °.

  • Dwa konfigurowalne panele przełączników.

  • Dwa dodatkowe panele wyświetlaczy, umożliwiające graficznąprezentację wybranych parametrów, połączenie z opcjonalnymi systemami orazumożliwiające dynamiczną interakcję pomiędzy kierowcą a maszyną.

  • Design oraz wymiary paneli i klastrów można zmieniać zgodniez wymaganiami użytkownika.

  • System operacyjny jest dostosowany do wymagań oprogramowania2D/3D wraz z animacją obrazów.

  • Duży, 12,3 calowy kolorowy wyświetlacz o podwyższonejrozdzielczości MultiViu Professional 12 (MVP) z możliwością graficznejprezentacji danych z wykorzystaniem głębi przestrzennej, kształtowanie paletybarw i wizualizacji informacji w zależności od trybu i pory jazdy (zmiana ekranu w zależności od trybu jazdy,automatyzacja pracy kierowcy, np.przełączenie na obraz z kamery po naciśnięciu klawisza otwarciadrzwi),

  • Standaryzacja elementów sterujących oraz rozmieszczeniaprzycisków sterujących lub zespołówprzycisków, dzięki czemu uzyskujemy jednorodność i powtarzalność elementów coułatwia obsługę pojazdu przez kierowców.

  • Zapis i odczyt komunikatów błędów ułatwiający serwisowanie idiagnostykę pojazdu.

  • Eliminacja dodatkowych monitorów i wskaźników.

Ergonomia i elastyczność

Zmiana położenia mFAP umożliwia indywidualne dopasowanieoraz ergonomiczną pracę. Przejrzystość informacji dostarczanej kierowcy , dzięki uporządkowaniu informacji zdodatkowych monitorów i wskaźników wpływa na wzrost bezpieczeństwa pasażerów ikierowcy – wszystkie informacje są wzasięgu wzroku i kierowca może skupić sięna drodze, a nie na obsłudze pojazdu.

-„Dzięki mFAP producenci pojazdów za pomocą standaryzowanychkomponentów oraz elastycznego oprogramowania mogą tworzyć wiele wersji modelupodstawowego, elastycznie reagując na potrzeby rynku i wymagania użytkowników.Dzięki standaryzacji komponentów,obsługa i serwisowanie są proste,wygodne i nie wymagają ogromnychmagazynów części zamiennych ? mówi Alicja Drabczyńska, wiceprezes ds. promocjiw Drabpol. – Miejsce pracy kierowcy mFAP to rozwiązane systemowe, ograniczającechoroby zawodowe, likwidujące różnego rodzaju schorzenia fizyczne ( kręgosłupa,stawów, ścięgien ), związane z niewygodną lub wymuszoną postawą kierowcypodczas pracy za kierownicą.”