TRANSEXPO: Drabpol z medalem za mFAP
Na tegorocznych targach w Kielcach firma Drabpol otrzymała Medal Targów Kielce za miejsce pracy kierowcy mFAP, przeznaczone do autobusów miejskich. Nagroda ta przyznana zostaław kategorii Części i Wyposażenie Autobusów, a medal osobiście odebrałPaweł Drabczyński, właściciel firmy Drabpol.
Zgodnie z najnowszymi wytycznymi EBSF (projekt badawczy Europejski AutobusPrzyszłości) w ramach UITP, wszystkieautobusy mają łączyć w sobie najlepsze cechy ergonomii,przestrzeni i komfortu. Komfort kierowcy ma zapewnić ergonomiczne i w pełni regulowane miejscekierowcy , gwarantujące bezpieczną jazdę. Komfort ten gwarantuje nowy wymiar miejsca pracy kierowcy ? mFapContinental.
Argumenty, które przekonało jury do mFAP to:
-
Możliwość regulacjipanelu przyrządów i kierownicypod względem wysokości i kąta jako jednejcałości- ergonomiczne rozwiązaniedla kierowców o wzroście od 158 do 200 cm.
-
Zespół kierownicy / deski rozdzielczej regulowany jest podwzględem wysokości i nachylenia, a kąt tego nachylenia wynosi 13 °.
-
Dwa konfigurowalne panele przełączników.
-
Dwa dodatkowe panele wyświetlaczy, umożliwiające graficznąprezentację wybranych parametrów, połączenie z opcjonalnymi systemami orazumożliwiające dynamiczną interakcję pomiędzy kierowcą a maszyną.
-
Design oraz wymiary paneli i klastrów można zmieniać zgodniez wymaganiami użytkownika.
-
System operacyjny jest dostosowany do wymagań oprogramowania2D/3D wraz z animacją obrazów.
-
Duży, 12,3 calowy kolorowy wyświetlacz o podwyższonejrozdzielczości MultiViu Professional 12 (MVP) z możliwością graficznejprezentacji danych z wykorzystaniem głębi przestrzennej, kształtowanie paletybarw i wizualizacji informacji w zależności od trybu i pory jazdy (zmiana ekranu w zależności od trybu jazdy,automatyzacja pracy kierowcy, np.przełączenie na obraz z kamery po naciśnięciu klawisza otwarciadrzwi),
-
Standaryzacja elementów sterujących oraz rozmieszczeniaprzycisków sterujących lub zespołówprzycisków, dzięki czemu uzyskujemy jednorodność i powtarzalność elementów coułatwia obsługę pojazdu przez kierowców.
-
Zapis i odczyt komunikatów błędów ułatwiający serwisowanie idiagnostykę pojazdu.
-
Eliminacja dodatkowych monitorów i wskaźników.
Ergonomia i elastyczność
Zmiana położenia mFAP umożliwia indywidualne dopasowanieoraz ergonomiczną pracę. Przejrzystość informacji dostarczanej kierowcy , dzięki uporządkowaniu informacji zdodatkowych monitorów i wskaźników wpływa na wzrost bezpieczeństwa pasażerów ikierowcy – wszystkie informacje są wzasięgu wzroku i kierowca może skupić sięna drodze, a nie na obsłudze pojazdu.
-„Dzięki mFAP producenci pojazdów za pomocą standaryzowanychkomponentów oraz elastycznego oprogramowania mogą tworzyć wiele wersji modelupodstawowego, elastycznie reagując na potrzeby rynku i wymagania użytkowników.Dzięki standaryzacji komponentów,obsługa i serwisowanie są proste,wygodne i nie wymagają ogromnychmagazynów części zamiennych ? mówi Alicja Drabczyńska, wiceprezes ds. promocjiw Drabpol. – Miejsce pracy kierowcy mFAP to rozwiązane systemowe, ograniczającechoroby zawodowe, likwidujące różnego rodzaju schorzenia fizyczne ( kręgosłupa,stawów, ścięgien ), związane z niewygodną lub wymuszoną postawą kierowcypodczas pracy za kierownicą.”
„