Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TRANSEXPO 2021: Premiera Isuzu Kendo CNG i Grand Toro [FILM]

infobus
02.12.2021 15:00
Firma Busimport przygotowała na tegoroczną wystawę w Kielcach bardzo ciekawą ekspozycję. Swój targowy debiut zaliczył zarówno model Isuzu Kendo CNG, jak i Grand Toro. Dodatkowo mogliśmy zobaczyć pierwsze efekty komponentowej unifikacji realizowanej przez tureckiego producenta.

O szczegółach opowiedział nam Sławomir Łopatowski, konsultant ds. sprzedaży w firmie Busimport.

GAZOWE KENDO

Zupełną nowością na stoisku firmy Busimport - polskiego przedstawiciela marki Isuzu - był międzymiastowy autobus Isuzu Kendo 13 CNG, czyli uniwersalne pojazd kombi klasy MAXI, którym powinien zainteresować krajowych przewoźników regionalnych i międzymiastowych. Szczególnie w kontekście powstania w Polsce aż 16 nowych stacji CNG w przyszłym roku - o czym pisaliśmy TUTAJ. Targowe Kendo wyposażone zostało m.in. w windę dla niepełnosprawnych oraz wydzielony w środkowej części obszar dla wózków inwalidzkich. W wersji o długości 13 metrów, pojazd oferuje 7,5 m3 przestrzeni bagażowej oraz maksymalną pojemność do 70 pasażerów. Nic dziwnego, że zainteresowali się nim francuscy przewoźnicy, którzy preferują takie właśnie gabaryty.

Pod maską Kendo mamy 9-litrowy silnik Cummins Euro 6 (zarówno na CNG, jak i na biogaz) o mocy 320 KM przy 2000 obr / min. plus automatyczna skrzynia biegów ZF Eco LIFE. Na dachu pojazdu zlokalizowano zbiorniki sprężonego gazu o pojemności 1520 l, co daje minimalny zasięg na poziomie 400 km.

Aktualnie miejska oferta Busimport w Polsce to pojazdy Isuzu Citiport o długościach 12 i 18 m, i to zarówno z napędem diesla, jak i CNG. Do tego dochodzi coraz szersza oferta autobusów elektrycznych. W tej gamie jest zarówno znany 8-metrowy model NovoCiti Volt, jak i zupełne nowości w postaci konstrukcji Isuzu Citi Volt 12 i Isuzu Citi Volt 18 z bateriami firmy Proterra. O tej turecko-amerykańskiej współpracy pisaliśmy InfoBusie TUTAJ.

MIDI GRAND TORO

Isuzu w ostatnim czasie opracowało jeszcze jeden nowy autobus, w koronnej dla siebie kategorii, czyli klasie MIDI. To model Grand Toro, który łączy w sobie zalety podstawowych modeli Isuzu, czyli Novo i Turquoise. Pojazd ten przy długości 8,5 m wyróżnia się przestronnym wnętrzem, dużą pojemnością bagażnika i 4-cylindowy silnikiem diesla Euro 6 od Cumminsa, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów Allison.

Na koniec dodajmy, że zastosowanie w tym pojeździe amerykańskiego silnika, to nowy trend w ofercie Isuzu, które chce być bliżej europejskiego klienta, oferując mu sprawdzone, światowej klasy komponenty. O szczegółach tej oferty opowiedział nam w Kielcach Sławomir Łopatowski, konsultant ds. sprzedaży w firmie Busimport. Zobaczcie to na filmie: