TRANSEXPO 2021: Mercus potwierdza pozycję lidera w minibusach [FILM]
Od lat firma Mercus jest numerem 1 w sprzedaży autobusów klasy MINI w Polsce, a czas kryzysu jeszcze bardziej zwiększył dystans pomiędzy liderem a resztą peletonu.
Na targach w Kielcach mazowiecki producent pokazał najwięcej pojazdów spośród wszystkich wystawców i potwierdził swoją rynkową pozycję. O szerokiej gamie zaprezentowanych autobusów rozmawialiśmy podczas Transexpo z Marcinem Oponiem z działu handlowego Mercus.
Osiem pojazdów
Na Transexpo firma Mercus pokazała swoje pojazdy na prawie wszystkich aktualnie dostępnych platformach na rynku, czyli mogliśmy zobaczyć pojazdy na bazie zarówno furgonów Mercedes-Benz Sprinter, jak i Iveco Daily czy MAN TGE. To pokazuje, że wobec permanentnego braku aut bazowych, polskie firmy nadwoziowe muszą szukać nowych rozwiązań i jak najbardziej poszerzać swoją ofertę. Dotychczasowe preferencje i przyzwyczajenia "idą do kosza" wobec olbrzymich problemów globalnych producentów z półprzewodnikami i zaskakującymi zmianami w ofercie silnikowej. W skrócie - kto ma bazowy pojazd ten wygrywa!
Takie podejście potwierdzała tegoroczna ekspozycja Mercusa na targach w Kielcach, gdzie mogliśmy zobaczyć aż osiem pojazdów, w tym:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Volkswagen Crafter z zabudową na 9 osób z napędem elektrycznym;
- Iveco Daily w wersji miejskiej z homologacją aż na 57 miejsc;
- Mercedes-Benz Sprinter 519 (jeszcze z 3-litrowym silnikiem) o pojemności 30 pasażerów w wersji turystycznej;
- Mercedes-Benz Sprinter 519 o pojemności 27 miejsc w wersji międzymiastowej;
- Mercedes-Benz Sprinter wersja City z obniżonym wejściem z przodu o pojemności 15 miejsc siedzących plus 26 miejsc stojących;
- MAN TGE wersja City z obniżonym wejściem na zwisie tylnym o pojemności 41 osób;
- MAN eTGE w wersji międzymiastowej, dostosowanej do przewozu osób niepełnosprawnych, o pojemności 18 miejsc;
- MAN eTGE wersja City, gdzie mamy 23 miejsca, w tym 12 miejsc siedzących plus autorski system Mercusa w zakresie klimatyzacji. Ten pojazd charakteryzuje się zasięgiem 100-120 km.
O aktualnej sytuacji na rynku, problemach z brakiem pojazdów bazowych oraz zmianami w silnikowej gamie Mercedesa rozmawialiśmy na Transexpo z Marcinem Oponiem z działu handlowego Mercus. Zobaczcie nasz film: