Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

TRANSEXPO 2018: Volvo hybrydami stoi

infobus
23.10.2018 13:00
Volvo pokazuje na kieleckich targach 2 autobusy. Z jednej strony tylko, z drugiej aż. Oba pojazdy z hybrydowej rodziny 7900 to konstrukcje, które zadebiutowały w ostatnich dniach w naszym kraju. Mowa o MIDI-hybrydach z Krosna i hybrydach plug-in dla Inowrocławia.
Electric Hybrid
Pierwszym z przygotowanych na targi pojazdów jest autobus elektryczno-hybrydowy Volvo 7900 Electric Hybrid (hybryda plug-in). Jest to pierwszy w Polsce pojazd tego typu, który właśnie rozpoczyna regularne kursy w Inowrocławiu (Volvo w najbliższych dniach dostarczy do tego miasta cztery z ośmiu zamówionych egzemplarzy). Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni.
Pojazdy tego typu zużywają o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc. W przypadku elektrycznych hybryd istnieje też możliwość zaprogramowania, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy.
Pierwsza w Polsce MIDI-hybryda
Kolejna nowość to autobus hybrydowy Volvo 7900 Hybrid – ale w wersji krótkiej, o długości 10,6 m, który od kilku dni jest eksploatowany w Krośnie (Volvo dostarczyło przed tygodniem 11 takich pojazdów do tego miasta).
– Pojazd, który zaprezentujemy w Kielcach jest o 2 metry krótszy od standardowego Volvo 7900 Hybrid. W tym przypadku sprawdzona technologia napędu hybrydowego w połączeniu z niewielkim promieniem zawracania i dużą pojemnością pasażerską mogą być optymalnym rozwiązaniem dla wielu miast. Dodatkowo w naszych autobusach istnieje możliwość zastosowania tzw. strefy bezpieczeństwa, która pozwala na automatyczne ograniczenie maksymalnej prędkości pojazdu po wjeździe do wcześniej ustalonej strefy. Kierowca jest informowany o wjechaniu do takiej strefy, a pojazd dostosowuje prędkość do wymaganego limitu. Ta funkcja sprawdza się doskonale, jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa w wrażliwych obszarach, na przykład w okolicy szkół, dużych przystanków autobusowych czy w centrach miast” – mówiła przed targami Małgorzata Durda.
Musimy oczywiście dodać, że hybrydowe autobusy Volvo z wrocławskiej fabryki jeżdżą w Polsce w takich miastach jak Kraków, Sosnowiec, Inowrocław, Tarnowskie Góry, Jelenia Góra, Białystok, Krosno czy Warszawa.
Oba typy autobusów zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów. Można zobaczyć je na stoisku Volvo oznaczonym numerem E-4 na terenie kieleckich targów.