TRANSEXPO 2016: Otokar Vectio C 10,1
Drugimmiejskim autobusem, którego pokazał polski dealer Otokara, firma Bus TransTechnik był dziesięciometrowy Vectio C. Pojazd ten jest odpowiedzią dla tych,którzy oczekują niskowejściowego autobusu klasy midi będącego jedyniewydłużonym wariantem konstrukcji o długości ok. 9 m.
Omawiany egzemplarz to autobus posiadający nadwozie o długości 10,1m, szerokości 2,35 m i wysokości niespełna 3,15 m. Umożliwia podróż maksymalnie78 pasażerom, w tym 29 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi jestdostępnych dziewięć siedzeń, co jest bardzo dobrym wynikiem w autobusie tejklasy. Wejście na pokład jest możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 1-2-0.Otokar wykorzystał system drzwi firmy BODE.
W autobusie- co w tej klasie jest normą- postawiono nadownsizing'ową komletację napędu. Wykorzystano silnik Cummins ISB6.7E6 280B.Jednostka o pojemności skokowej 6,7 l, która osiąga moc 280 KM oraz 1080 NMmaksymalnego momentu obrotowego. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegówVoith Diwa 6, której przełożenia dobrano pod kątem minimalizowania spalaniapaliwa.
Autobus, tak jak jego pozostali „bracia” posiadaunikatowe zabezpieczenie antykorozyjne poszycia i szkieletu. Otokar stosujestal konstrukcyjną, która jest zabezpieczona dodatkowym ocynkiem. W opiniiproducenta ma być to lepsze i tańsze rozwiązanie niż KTL czy stal nierdzewna.To jeden z elementów, którym Otokar chce przyciągnąć do siebie klienta.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„