TRANSEXPO 2016: Otokar i przegubowy Kent C 18,75 m
Firma Bus Trans Technik, dealer tureckiej marki Otokar pokazała nakieleckich TRANSEXPO cztery autobusy. Główną atrakcją stoiska był przegubowyKent C 18,75. Był to jedyny pojazd tej klasy na targach.
Omawiany egzemplarz to autobus klasy mega. Posiada nadwozie odługości 18,75 m. Umożliwia podróż maksymalnie 133 pasażerom, w tym 36 na fotelachtypu Kiel Ideo. Z niskiej podłogi jest dostępnych 11 siedzeń. Wejście na pokładjest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Otokar wykorzystał systemfirmy BODE. Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej jest zapewniona przezsiedem uchylnych okien.
Czas na technikę. Układ jest oparto na osiach ZF. Przednia toniezależna typu RL82EC. Jako napędową wykorzystano portalowy most AV132/80, zaśśrodkowa to wleczona AVN132.
Za jednostkę napędową posłużył DAF MX-11. To silnik o mocy 271 kW.Jednostka ma pojemność skokową 10,8 l i osiaga 1600 Nm maksymalnego momentuobrotowego. Został on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobus budził duże zainteresowanie odwiedzających. Wynika tom.in. z unikatowego sposobu zabezpieczenia antykorozyjnego poszycia pojazdu ijego szkieletu. Otokar stosuje stal konstrukcyjną, która jest zabezpieczonadodatkowym ocynkiem. W opinii producenta ma być to lepsze i tańsze rozwiązanieniż KTL czy stal nierdzewna. To jeden z elementów, którym Otokar chceprzyciągnąć do siebie klienta.
„