TRANSEXPO 2016: Elektryczna premiera VDL. Już jutro!
Podczas tegorocznej edycji kieleckich targów TRANSEXPO, którepotrwają od 11 do 13 października VDL zaprezentuje elektrycznego midibusa. Jużjutro będzie miała miejsce polska premiera MidBasic electric!
Pojazd został zaprojektowany z myślą o eksploatacji na liniachcharakteryzujących się bardzo małą ilością pasażerów w słabo zaludnionychobszarach. Elektryczny MidBasic umożliwi podróż ośmiu osobom na miejscachsiedzących. Innowacyjny, w pełni elektryczny układ napędowy został opracowanywe współpracy z austriacką firmą Kreisel. W zależności od wybranego pakietutrakcyjnego MidBasic ma gwarantować zasięg na dystansie od 200 do 300 km.
Midibus zbudowany został na podwoziu Mercedes Sprinter. Pojazdjest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy znamionowej 120 lub 150 kW.Zasobniki energii to baterie produkcji firmy Kreisel. Jak podkreśla producentsą one niezwykle lekkie, co ma przełożyć się na mniejsze zużycie energiielektrycznej.
W elektrycznym MidBasic będą dostępne dwie opcje zabudowy baterii.W pierwszej VDL oferuje pojazd z zasobnikami o pojemności 72 kWh, co ma sięprzekuć na pokonanie na jednym ładowaniu dystansu do 200 km. W opcji drugiejmamy do dyspozycji baterie o pojemności 92 kWh. W ten sposób zasięg midibusaulega zwiększeniu do 300 km.
Dzięki temu, że baterie są chłodzone cieczą oraz umieszczono je wpodwoziu pojazdu uzyskujemy dwie korzyści. Po pierwsze nie ma strat w przestrzenipasażerskiej. Po drugie środek ciężkości pozostaje na niskim poziomie. Z koleiza sprawą systemu inteligentnej gospodarki cieplnej HVAC zasięg od 200 do 300km jest osiągalny również w bardzo niskich temperaturach. Ponadto inteligentnezarządzanie ciepłem oferuje możliwości wstępnego ogrzania lub schłodzeniawnętrza.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szybkie ładowanie jest możliwe dzięki montowanemu standardowozłączu plug-in i ładowarce o mocy 22 kW. Wtyczka typu Combo 2 powoduje, żeMidBasic electric może korzystać z punktów doładowania, z których korzystająnp. samochody osobowe, a także gwarantuje możliwość elastycznego dopasowaniasię do dalszej rozbudowy infrastruktury towarzyszącej. W efekcie przewoźnikpraktycznie nie ma potrzeby inwestowania swoich środków w ładowarkę.
Pojazd jest przystosowany do hamowania odzyskowego. VDL postawiłna system KERS (Kinectic Energy System Recovery), który jest znany od wielu latz bolidów Formuły 1 oraz niektórych autobusów z silnikiem diesla. Dzięki jegozastosowaniu wyeliminowano konieczność stosowania retardera oraz zmniejszonoczęstotliwość przeglądów i serwisu układu hamulcowego.
„