TRANSEXPO 2014: Wszystkie nowosci Iveco Bus

infobus
09.10.2014 22:40

Podczas kieleckich targów Iveco Bus przedstawiło nową linię produktową Euro 6. Firma poinformowała także o nowej strukturze handlowej w Polsce, która obejmuje jak na razie tylko jednego dilera – spółkę ABP BUS &COACH. Najnowsza linia autobusów Iveco Bus jest wyposażona w nowe silniki Euro 6 opracowane przez FPT Industrial i została udoskonalona w odpowiedzi na potrzeby klienta. -„Oszczędność paliwa nigdy nie była tak prosta”dla klientów Iveco Bus w Polsce autobusy z linii Iveco Bus Euro VI oszczędzają od 5% do 10% paliwa. Na TRANSEXPO zobaczyliśmy:

– Urbanway: całkowicie nowy autobus miejski z silnikiem Cursor 9,
– Crossway: który oferuje jeden z najniższych kosztów użytkowania w swojej klasie, z silnikiem Tector 7;
– Crossway Low Entry to efektywność i komfort dla linii miejskich i międzymiastowych z niskopodłogowym wejściem, z silnikiem Cursor 9
– Magelys: wyjątkowy design, podwyższony komfort i wysoki poziom wydajności, z silnikiem Cursor 9.
Konferencja prasowa Iveco BUSKonferencja prasowa Iveco BUSKonferencja prasowa Iveco BUSKonferencja prasowa Iveco BUS
Silniki Tector i Cursor Euro V / EEV znane były z wydajności i niskiego zużycia paliwa. Ustępują jednak miejsca nowym silnikom Tector 7 i Cursor 9 Euro VI posiadającym większą pojemność skokową cylindra (Tector wzrasta od 5,9 do 6,7 litrów, a Cursor od 7,8 do 8,7 litrów). Silniki te zapewniają wyższą moc i większy moment obrotowy przy mniejszym zużyciu paliwa.
W przeciwieństwie do poprzednika silnik Cursor 9 Euro VI zaprojektowano przy wykorzystaniu najnowszej generacji wtrysku Common Rail zainstalowanego pod pokrywą zaworów. To wyjątkowe rozwiązanie FPT Industrial pozwala na znaczne wyciszenie hałasu wewnątrz pojazdów. W celu spełnienia nowych rozporządzeń Euro VI w silniku zastosowano system redukcji katalitycznej HI-SCR opatentowany przez FPT Industrial. Ta wyjątkowa technologia zachowuje optymalny poziom spalania w silniku poprzez pojedynczy dopływ powietrza. Czyszczenie odbywa się w pełni za pomocą procesu oczyszczania za silnikiem, przez co w rezultacie nie wymaga użycia recyrkulacji spalin (EGR). Technologia ta nadaje się szczególnie do autobusów i autokarów z silnikami znajdującymi się z tyłu, które mają wysokie ograniczenia chłodzenia (biorąc pod uwagę, że system EGR potrzebuje minimum 30% więcej chłodzenia dla tej samej mocy). Nadaje się również do zadań miejskich charakteryzujących się niskimi prędkościami i częstymi postojami. Innowacyjna i chroniona licznymi patentami technologia HI-SCR przedstawia proste rozwiązanie na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń określonych przez normy Euro VI. System HI-SCR funkcjonuje bez złożonych części, brak również zanieczyszczeń chemicznych w silniku i jego urządzeniach peryferyjnych oraz nadmiernego naprężenia cieplnego. Powoduje to zmniejszenie masy i zwiększoną niezawodność. Wszystkie te zalety, w połączeniu z wieloma innymi ulepszeniami, potwierdzają pozycję lidera Iveco Bus w branży. Dodatkowe usprawnienia obejmują modernizację i optymalizację przenoszenia napędu i zmniejszoną masę, które pozwalają na zmniejszenie zużycia paliwa o 5-10% w porównaniu do Euro V (w zależności od modelu i rodzaju zastosowania).
IVECO BUS na TransexpoIVECO BUS na Transexpo
Całkowicie nowy autobus miejski Urbanway dostępny teraz z silnikiem Tector 7 ze zwiększoną o 10% zdolnością przewozową. Mocny, uniwersalny, wydajny i atrakcyjny nowy autobus Urbanway wyposażony w silnik poprzeczny Cursor 9 odbył premierę w tym roku na Kongresie Międzynarodowej Unii Transportu Publicznego (UITP) w Genewie. Podczas Busworld wprowadzono wersję z nowym wzdłużnym silnikiem Tector 7, aby lepiej sprostać rozległym warunkom pracy sieci przewozowych.
Dzięki silnikowi Tector 7 o mocy 286 KM Urbanway jest lżejszy o ponad 800 kg niż jego poprzednik (Citelis 12 m z silnikiem Cursor 8 o mocy 290 KM), tym samym zapewniając 10% wzrost zdolności przewozowej i rentowność dla przewoźnika. Urbanway to „luksusowy autobus miejski’ z ogromnymi możliwościami konfiguracyjnymi, odzwierciedlający skuteczne, trwałe i ekonomiczne rozwiązania, które Iveco Bus oferuje europejskiemu sektorowi transportowemu. Struktura pojazdu została w pełni przeprojektowana i łączy w sobie doskonałą odporność i zmniejszenie masy. W pełni stalowa konstrukcja z integralnym wykończeniem kataforetycznym, które chroni przed korozją. Wykończenie to jest stosowane we wszystkich pojazdach linii Iveco Bus. Urbanway łączy zaawansowane technologie z nowym projektem, który podkreśla jasność, bezpieczeństwo i elastyczność, ułatwiające codzienną pracę pojazdu. Nowy styl jest wzmocniony przez nowe reflektory, ze zintegrowanymi lampami DRL (do jazdy dziennej) wykonanych w technice LED i nowy moduł lamp tylnych również stosujących zintegrowane urządzenia. Te charakterystyczne nowe elementy są elegancko wbudowane w nadwozie pojazdu, przedstawiając nowy styl Iveco Bus, który jest zastosowany w całej linii autobusów i autokarów Euro VI.
urbanway__1_760urbanway_tector_13_760urbanway__11_760
We wnętrzu Urbanway jest wyposażony w estetyczne szczegóły tworzące przyjazną atmosferę dla pasażerów. Wykończenie wnętrza przedstawia całkowicie nowe pojęcie lekkości i wydajności. Nowe oświetlenie wnętrza oferuje dwie ciągłe taśmy lamp LED, które można dostosować: pośrednie oświetlenie dwoma taśmami i reflektorami LED wbudowanymi w górną część drążków wspierających. Obszary drzwi mogą być również oświetlane LED-ami.
Nowe położenie drzwi środkowych jest przesunięte bardziej do tyłu, zapewniając większą wydajność (1,5 m2 przestrzeni dla miejsc stojących dla pasażerów) i szeroką platformę centralną pozwalającą na montaż wózków inwalidzkich. Nowa rodzaj siedzeń dla pasażerów cechuje się niewielką masą, modułowością i łatwym utrzymaniem. Zintegrowany z dachem nowy system rozprowadzania powietrza obejmuje specjalne kanały powietrza do ogrzewania i klimatyzacji oraz „kurtyny powietrzne”przy wszystkich drzwiach. Cisza wewnątrz pojazdu jest zapewniona przez mocny montaż wsporników, które są niezależny od paneli. W rezultacie osiąga się znacznie lepszy przepływ powietrza w kabinie bez utraty komfortu. Całkowicie nowa kabina kierowcy w serii Urbanway została opracowana według najnowszych wytycznych EBSF (projekt badawczy Europejski Autobus Przyszłości) w ramach UITP, zapewniając najlepsze cechy ergonomii, przestrzeni i komfortu. W rezultacie Urbanway ma wszystkie cechy, aby uznać go za najlepszy w swojej klasie. Podwyższone stanowisko kierowcy umożliwia doskonałą widoczność i bezstresową jazdę, a także zapewnia kierowcy większą ochronę podczas potencjalnej kolizji czołowej. Dostęp do kabiny kierowcy jest łatwiejszy dzięki stopniowi, który zaprojektowano w kształcie dużego kwadratu o zwiększonej powierzchni o 25% w porównaniu do poprzedniego modelu. W fotelu kierowca może skorzystać z wielu zmian poprawiających komfort i ergonomię, takie jak: powiększona przestrzeń wokół bioder i kolan;obracające się siedzenie;zawieszony pedał gazu;położenie hamulca postojowego;łatwo dostępne gniazda DIN. Urbanway jest dostępny w różnych wersjach o długościach 10,5, 12 i 18 m, i może być wyposażony w dwoje, troje lub czworo drzwi. Wersje podwozia Euro VI Urbanway są również dostępne do dostosowania nadwozia. Jako BHNS (Bus àNiveau Haut de Service, francuski standard modeli pojazdów do zbiorowego transportu osobowego) Urbanway ma szeroki zakres konfiguracji od wersji podstawowych do premium z ponad 3500 kombinacjami, obejmujących np. rozszerzone okna boczne, usprawniony dach, czy siedzenia i wykończenia na zamówienie.
IVECO BUS na TransexpoIVECO BUS na Transexpo
Niekwestionowany lider w swojej kategorii w Europie oraz przyjęty przez najważniejszych europejskich przewoźników Crossway Euro VI ma teraz nowe, zoptymalizowane długości. Linia Crossway oferuje rozwiązania dla elastycznego transportu miejskiego do różnych zadań: wykorzystania międzymiastowe, miejskie, czy transport szkolny. Pojazd przedstawia swoją wszechstronność w trzech różnych długościach (10,8, 12 i 13 m) oraz wersjach:
– LE (niskie wejścia), homologowana wersja do zastosowania miejskiego i międzymiastowego,
– LINE, wersja spełniająca wymagania przewozów międzymiastowych i krótkodystansowych,
– PRO, doskonałe rozwiązanie do zadań wymagających połączenia międzymiastowego autobusu z autokarem turystycznymi. Wersja ta łączy w sobie dostępność z ulepszoną wygodą.
Crossway Euro VI jest uważany za prawdziwe „dochodowe rozwiązanie”ze względu na swoją wszechstronność i rentowności, i wzmacnia swój status jako lider w branży ze względu na dostępność, zwrotność i komfort. Euro VI również oferuje znacznie większą wygodę, zmniejsza hałas wewnątrz pojazdu o ponad 50%. Nowa wersja Crossway Euro VI została już doceniona przez specjalistów za „najlepsze siedzenie kierowcy na rynku pod względem ergonomii dla kierowcy”, ponieważ jest jeszcze bardziej wygodne i przestronne, o zwiększonej długości o 10 cm.

MAGELYS Euro VI potwierdza swoją obecność na rynku jako okręt flagowy marki w segmencie turystyki, oferując pasażerom rozszerzony widok na okoliczne krajobrazy, zabytki i miasta, przez które przejeżdża autobus. Stylowy i dynamiczny design autokaru stanowi przyjazne zaproszenie do podróży dzięki przestronności, komfortowi i atrakcyjnymi widokom panoramicznym, które są umożliwione przede wszystkim dzięki specjalnym oknom boczno-dachowym.
Tak jak w przypadku modeli Urbanway i Crossway linia Magelys również stosuje z zintegrowanych świateł LED do jazdy dziennej (DRL) z nowymi światłami tylnymi i nowym modułem świateł tylnych z zintegrowanymi LED-ami. Poświęcono wielką uwagę optymalizacji całkowitego kosztu użytkowania dzięki integracji elementów znormalizowanych. Wyposażony w silnik Cursor 9 Euro VI, Magelys został specjalnie dostosowany do potrzeb konkretnego klienta w zakresie wyboru przełożeń tylnej osi, które są najlepiej przystosowane do wymaganych rodzajów przekładni napędu. Ponadto Magelys oferuje również łatwą dostępność dzięki podnoszonej platformie dla pasażerów o ograniczonej zdolności ruchowej oraz najnowocześniejsze dodatki takie jak podłączenie Wi-Fi, kontakty 220 V, wtyczki USB dla każdego rodzaju urządzeń elektronicznych oraz trzy ekrany LCD, które sprawiają, że Magelys jest pojazdem dostosowanym do potrzeb każdego pasażera podczas każdej podróży. Dzięki bliskim relacjom biznesowym pomiędzy Iveco i C &G-Kiel Italia, oraz we współpracy z Franz Kiel Group Iveco Bus wprowadza nowy system składanych siedzeń umożliwiają przewóz wózków inwalidzkich. Iveco Bus stosuje najbardziej rygorystyczne wymagania bezpieczeństwa określone przez normy prawne. W wyniku tego podejścia Magelys posiada wszystkie wymagane systemy czynnego i biernego bezpieczeństwa w standardzie, oprócz funkcji dodatkowych. Magelys ma w następujące wyposażenie w standardzie: ABS, układ przeciwblokujący układ hamulcowy, system antypoślizgowy ASR, który optymalizuje trakcję i przyczepność podczas przyspieszania, EBS, elektronicznie sterowany system hamulców, który zmniejsza drogę hamowania i zapewnia znaczną poprawę stabilności i ESP, elektroniczny program stabilizujący, który poprawia stabilność pojazdu przez wykrywanie i zmniejszenie utraty kontroli nad pojazdem. Magelys można wyposażyć w następujące urządzenia dodatkowe: ACC, adaptacyjny tempomat, korzystający z technologii radarowej w celu zachowania bezpiecznej odległości od pojazdu znajdującego się z przodu i automatycznie stosujący hamowanie silnikiem oraz zwalniacz w przypadku nagłego spadku tej odległości;oraz LDWS, system ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu, który wykorzystuje czujnik do wykrywania, czy pojazd mimowolnie nie opuszcza pasa ruchu i aktywuje ostrzegawczy system wibracyjny zainstalowany w siedzeniu kierowcy. System ten jest cennym źródłem dla kierowcy, ponieważ zapobiega utracie uwagi i senności kierowcy.
magelyl_4_760

13.._760magelyl_6_760magelyl_10_760