Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

TRANSEXPO 2013: CMS liderem polskiego rynku minibusów

infobus
17.10.2013 08:09
CMS AUTO Sp. z o.o. Firma z Sulejówka pokazała w Kielcach dwa autobusy klasy MINI: Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI o pojemności 19 osób (szyby boczne wysoka panorama, bagażniki boczne, drzwi elektryczne) oraz VW Crafter 50 o pojemności 19 osób (mała panorama, drzwi manualne). Na zbliżających się targach w Kortrijk producent pokaże już zabudowy Mercedes-Benz Sprinter 519 spełniające normę Euro 6. Pojazdy będą się wyróżniać m.in. nowymi lakierami, a jeden zaprezentuje się w barwach z palety pojazdów osobowych. Zdaniem Artura Cieśluka, właściciela CMS Auto, nowa norma – a wraz z nią konieczność uzyskania homologacji – to najważniejsze zadanie stojące przed firmą w końcówce roku. Ponadto spółka cały czas pracuje nad dywersyfikacją swojej oferty. To m.in. większy udział modelu Crafter w ogólnej produkcji (w tym roku będzie to ok. 20 szt.) oraz wejście w segmentem miejski. Tutaj firma już wykonała pierwszy ruch i w tegoroczne wakacje dostarczyła 5 szt. minibusów o obniżonym tylnym wejściu na podwoziu Iveco Daily 65C dla klienta z Niemiec. Na targach w Kielcach o ofercie firmy rozmawialiśmy z Arturem Cieślukiem:
InfoBus.pl: Jak w tym roku będzie wyglądał poziom produkcji CMS Auto?
Artur Cieśluk, właściciel CMS Auto: Po zeszłorocznym boomie produkcyjnym, kiedy nasz zakład w Sulejówku opuściło aż 220 kompletnych nowych autobusów, w tym roku nadszedł czas uspokojenia i powrotu do dotychczasowych obrotów na poziomie 180 szt. rocznie. To jak najbardziej satysfakcjonujący nas wynik.  
Artur Cieśluk, właściciel CMS Auto
InfoBus.pl: W przyszłym roku czeka nas norma Euro 6. Jak jesteście do tego przygotowani?
Artur Cieśluk: W chwili obecnej w naszej ofercie mamy już wyłącznie nowe modele MB Sprintera z normą Euro 6.      Dwa pierwsze egzemplarze Mercedes-Benz Sprinter 519 Euro 6, pokażemy na targach w Kortrijk. Będą wyróżniać się nie tylko nową stylistyką i jednostką napędową, ale również nowymi i nietypowymi kolorami. Mercedes wprowadził nową paletę kolorów metalicznych, a my dodatkowo w ramach dużej adaptacji autobusowej zmieniliśmy w jednym z pojazdów kolor z palety lakierów samochodów osobowych. Na pewno warto to zobaczyć! Nasze stoisko (nr 220) będzie na hali 2.
InfoBus.pl: Kolejne kroki związane z Euro 6 to uzyskanie homologacji …
Artur Cieśluk: Dokładnie. Zakładamy, że homologację na wersję Sprinter Euro 6 zamkniemy w październiku, zarówno w wersji M2 jak również M3, a w listopadzie zakończymy analogiczny proces z VW Crafter.
InfoBus.pl: Na kieleckim stoisku można było zobaczyć zdjęcia pierwszych Waszych miejskich minibusów. Dokąd trafiły te egzemplarze?
Artur Cieśluk: To pięć autobusów zabudowanych na bazie Iveco Daily 65C z obniżonym wejściem na zwisie tylnym, które w maju br. trafiły do klienta do Niemiec. To nasza pierwsza próba wejście w segment miejski i przyznam, że jej efekty są całkiem obiecujące. Widzimy tutaj spory potencjał, aczkolwiek ich cena –około 80 tyś. EUR –nie do końca pasuje jeszcze do polskiego rynku. Ponadto do tego typu zabudów na pewno przydałoby się dłuższe auto bazowe o większej masie całkowitej. Wraz z normą Euro 6 Iveco ma wprowadzić do swojej oferty furgon o większym rozstawie osi. Także na pewno te miejskie projekty będą przez nas rozwijane w przyszłości.
InfoBus.pl: Coraz większy udział w Waszej produkcji ma także Volkswagen.
Artur Cieśluk: To prawda. W tym roku wyprodukujemy rekordową liczbę minibusów na bazie modelu Crafter. Spodziewamy się, że będzie to ok. 20 szt. To jak na polskie realia i dominującą tutaj pozycję Sprintera naprawdę sporo. Jego większa popularność wynika przede wszystkim z niższej ceny i coraz lepszej współpracy na linii producent –firmy nadwoziowe.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.