TRANSEPXO 2008 – BMC z homologacją
infobus
18.11.2008 19:03
TRANSEPXO 2008 – BMC z homologacją
O nowościach w ofercie BMC i handlowych planach na polskim rynku rozmawialiśmy Rafałem Masztalskim, przedstawiciel BMC LTD na Polskę.
BMC LTD –polski przedstawiciel brytyjskiej spółki BMC LTD zaprezentował w tym roku w Kielcach dwa autobusy: miejski, niskopodłogowy BMC 250 SLF oraz międzymiastowy model –Karisma (RHD), czyli zmodernizowany stylistycznie autobus turystyczny Probus 850 TBX. Można zatem powiedzieć tym razem obyło się bez większych nowości, natomiast najważniejszą sprawą jest uzyskanie polskiej homologacji przez model BMC 250 SLF. W ciągu najbliższych miesięcy do ITS trafią kolejne dwa autobusy: BMC Profity LE i BMC Karisma. O dalszych planach BMC LTD rozmawialiśmy z Rafałem Masztalskim, przedstawiciel BMC LTD na Polskę. Oto zapis tego wywiadu:
InfoBus.pl: Nadszedł ten moment, że BMC może pochwalić się polską homologacją.
Rafał Masztalski, przedstawiciel BMC LTD na Polskę: Dokładnie. Trochę to nam zajęło czasu, ale w końcu udało nam się przekonać w końcu Brytyjczyków, że najpierw trzeba zrobić homologację a potem można mówić o jakiekolwiek sprzedaży. Ten moment nastąpił 25 sierpnia br., a homologacja dotyczy niskopodłogowego modelu BMC 250 SLF w czterech aranżacjach wnętrza. Testowaliśmy ten autobus już na polskich drogach podczas testów w MPK Kielce. I sprawdził się. Musimy teraz wprowadzić kilka poprawek kosmetycznych –m.in. zamontujemy zamkniętą kabinę, dodamy dodatkową półkę na bagaż –i ruszamy z jego sprzedażą.
InfoBus.pl: Jakie kolejne autobusy spod znaku BMC LTD trafią w najbliższym czasie do ITS-u?
W tym roku na targach IAA został pokazany model Houck, który w Polsce będzie sprzedawany pod nazwą Procity 9. To niskowejściowy autobus miejski o długości 9-metrów z silnikiem Cumminsa Euro 5 o mocy 285 KM. To bardzo ciekawa konstrukcja, która myślę, że na pewno zainteresuje polskich przewoźników. Będziemy chcieli w najbliższym czasie uzyskać polską homologację na ten model i wprowadzić do sprzedaży od czerwca 2009 r. Równolegle do Instytutu wyślemy model pokazywany w Kielcach międzymiastowy model BMC Karisma.
InfoBus.pl: Czyli obecnie ofensywa BMC na polskim rynku będzie nakierowana na sektor miejski?
Tak. Tutaj upatrujemy dla siebie największe szanse i chcemy startować z 12-metrowym modelem BMC 250 SLF zarówno w przetargach na dostawy nowych autobusów, jak i bezpośrednio trafiać do operatorów, którzy wygrają konkretne zamówienia transportowe. Myślę, że dzięki konkurencyjnej cenie wejdziemy już w tym roku na polski rynek, a do końca czerwca 2009 r. planujemy sprzedać 80 szt. tego modelu. To jak najbardziej realne plany.
InfoBus.pl: To bardzo ambitne założenia. Jak obecnie współpracujecie z firmą Auto-Cuby, która również oferuje autobusy BMC –bezpośrednio z fabryki w Turcji?
Obecnie firma Auto-Cuby nie posiada homologacji na autobusy BMC. Jeżeli sprzedaje w naszym kraju jakieś pojazdy tej marki to robi to pod szyldem sprzedaży używanych pojazdów. Dlatego zamierzamy porozmawiać z nimi o współpracy w sprzedaży pojazdów homologowanych w Polsce przez nas i importowanych przez BMC LTD. Nie wykluczam, że w przyszłości moglibyśmy stworzyć razem sieć dilerską BMC w Polsce.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuje za rozmowę.