Transdev odpuszcza: Eurolines i Isilines w sieci Flixbusa
Grupa Transdev wycofuje się z autokarowego rynku i sprzedaje „zielonym” sieci Eurolinesi Isilines. Z kolei latem Ouibus ma zostać przejęty przez Blablacar. To wszystkoprzybliża nas do autobusowej konfrontacji na szczycie: FlixBus vs. Blablabus.
2 maja zakończyły się negocjacje FlixBusa z grupą Transdev,właścicielem dwóch autobusowych platform przewozowych – Eurolines i Isilines .Jak na frazie dane finansowe są poufne, ale to ważny krok w dalszej ekspansjipomarańczowo-zielonego giganta.
Dwie sieci – jedna umowa
Według obu firm umowa sprzedaży obejmuje:
-
autokarowe linie pod marką Isilines, we Francji
-
autobusową działalnośćEurolines we Francji, Holandii, Belgii, Czechach i Hiszpanii – z siecią obejmującą 25 krajów.
Umowa nie obejmuje działalnościB2B we Francji pod marką Isilines (leasing autokarów we Francji), którazostanie zachowana przez Grupę Transdev i będzie prowadzona pod marką Transdev.
Od teraz rynki objęte działalnościąEurolines będą teraz nadzorowane przez kierowników odpowiednich podmiotówFlixBus. Obie firmy ogłosiły w komunikacie prasowym, że ich pracownicyzaczną współpracować w celu integracji sieci i usług.
Przypomnijmy, że włoskie linie Eurolines obsługiwane przezBaltour zostały już wcześniej przejęte przez Flixbus w świetle umowy z Baltour podpisanejw październiku 2018 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Mówią obie strony
Założyciel i dyrektor generalny Flixbus Jochen Engertpowiedział:
-„Chcemy zaoferować podróżnym na całym świecie ekologiczną iniedrogą mobilność. Długodystansowe sieci autobusowe Eurolines i Isilinespozwalają nam na dalszy rozwój naszego europejskiego zasięgu.”
Z kolei prezes Transdev Thierry Mallet stwierdził, żeprzeniesienie tych działań do Flixbus jest konsekwencją nowego planustrategicznego, którego celem jest skupienie się na miejskim transporciepublicznym i usługach biznesowych.
Warto zauważyć, że po tych zmianach Flixbus będziekonkurować na rynku francuskim tylko z Ouibus (obecnie kontrolowanym przezfrancuskie koleje SNCF). Ouibus z kolei ma być przejęty przez Blablacara (transakcjapowinna zostać zakończona na początku lata) , którego pierwszy celem są Niemcyi Benelux. Zapowiada się ciekawy rok.
„