Trako wygrywa liniowy kontrakt w Czernicy. W dogrywce
Gmina Czernica spod Wrocławia wybrała nowego operatora swojego systemu komunikacyjnego.
Po przeprowadzonej dogrywce najtańszą ofertę przedstawiła firma TRAKO z Rzeplina i to jej przypadnie trzyletni kontrakt przewozowy.
Nowa umowa
Przypomnijmy, że niedługo kończy się umowa zawarta między Czernicą a Dolnośląskimi Liniami Autobusowymi na obsługę dwóch połączeń. Chodzi o linie nr 845 i 855. Zapewniają one połączenie między miejscowościami na terenie gminy a Wrocławiem. Urzędnicy z Czernicy musieli więc poszukać nowego operatora.
Nowy kontrakt przewozowy będzie obowiązywał od 1 lipca 2021 r. do końca czerwca 2024 r. Umowa będzie miała charakter netto, a więc przychody z biletów będą zasilały konto operatora. Gmina jedynie będzie dopłacać do każdego wykonanego wzkm. W trakcie trzyletniej umowy założono pracę eksploatacyjną na poziomie 1 314 000 wzkm, przy jednocześnie możliwe korekcie o +- 10%.
Na potrzeby zlecenia wybrany przewoźnik musi zapewnić przynajmniej pięć autobusów klasy MAXI - cztery liniowe i jeden rezerwowy. Każdy z nich musi spełniać normę czystości salin przynajmniej Euro 6. Muszą być one długie na min. 11,5 m i zabierać na pokład przynajmniej 90 pasażerów, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez co najmniej dwa wejścia, w tym pierwsze o efektywnej szerokości min. 600 mm, a drugie min. 1200 mm. W nich także ma się znaleźć niska podłoga.
Na wyposażeniu autobusów ma się znaleźć klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, uchylne lub przesuwne okna boczne, Wi-Fi, ładowarki USB oraz wyświetlacze zewnętrzne do prezentacji informacji liniowej. Ponadto operator musi zainstalować w pojazdach biletomaty. Będzie zobowiązany także do uruchomienia aplikacji dla pasażerów, która umożliwi podgląd w czasie rzeczywistym kursowania autobusów. Dodatkowo będzie on musiał uruchomić stacjonarny punkt sprzedaży biletów okresowych.
Sześć ofert
12 kwietnia minął termin składania ofert. Czernica nie zdradziła, ile przygotowała na opłacenie nowego kontraktu przewozowego. To jednak bez znaczenia. Gminne zapytanie cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. Na przedstawienie ofert zdecydowało się bowiem aż sześciu przewoźników. W gronie znalazły się firmy:
- BP Tour z Lublina – 6,37 zł/wzkm netto dopłaty
- Małgorzata Kurkowska z Kwaśniowa Górnego – 5,44 zł/wzkm netto dopłaty
- PKS Oława – 6 zł/wzkm netto dopłaty
- Dolnośląskie Linie Autobusowe – 5,75 zł/wzkm netto dopłaty
- Marek Wierzbicki TRAKO z Rzeplina – 4,67 zł/wzkm netto dopłaty
- Bus Marco Polo Wratislavia – 3,96 zł/wzkm netto dopłaty
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Liniowa dogrywka
W tej sytuacji urzędnicy zdecydowali się na przeprowadzenie ... dogrywki. Na uczestnictwo w niej zdecydowały się cztery firmy przewozowe. Wszystkie naturalnie obniżyły swoje stawki początkowe, a ostatecznie ceny przedstawiały się to następująco:
- Małgorzata Kurkowska z Kwaśniowa Górnego – 4,98 zł/wzkm netto dopłaty
- Dolnośląskie Linie Autobusowe – 4,62 zł/wzkm netto dopłaty
- Marek Wierzbicki TRAKO z Rzeplina – 3,68 zł/wzkm netto dopłaty
- Bus Marco Polo Wratislavia – 3,80 zł/wzkm netto dopłaty
Gminna decyzja
30 kwietnia Czernica zakończyła przetarg. Wybór padł na najtańszą ofertę, a więc TRAKO, które o prawie złotówkę obniżyło swoją stawkę w dogrywce i dzięki temu "wyrwało" zwycięstwo firmie Marco Polo.
Pozostaje więc już czekać na wyjazd nowego przewoźnika na linie łączące Czernicę z Wrocławiem. A jakie to będą autobusy? Nieoficjalnie mówi się o egzemplarzach Volvo 8900LE z 2013 r. Ale czy tak będzie? Czas pokaże.