Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Trako i Polbus-PKS wspólnie walczą o pasażerów z Kątów Wrocławskich

infobus
25.03.2014 20:49
Od 1 marca 2014 roku konsorcjum firm Trako i Polbus-PKS Wrocław uruchomiło w nowej odsłonie siatkę połączeń obejmującą teren gminy Kąty Wrocławskie. Podstawową relację Wrocław (pl. Grunwaldzki) –Kąty Wrocławskie zapewniają naprzemiennie linie 517 i 527, rozbiegające się w Kątach Wrocławskich w dwóch kierunkach: Bogdaszowice (517) i Kostomoty przez Siemidrożyce lub Piotrowice (527). Dotychczas obsługiwał je Polbus-PKS, obecnie w realizacji części kursów uczestniczyć będzie również Trako. Zoptymalizowano także rozkład jazdy połączeń uzupełniających: linii 507 ze zmodyfikowaną trasą (Wrocław pl. Legionów –Mokronos Górny przez Muchobór, Smolec), 577 (Wrocław pl. Legionów –Kąty Wrocławskie przez Muchobór, Smolec, Krzeptów, Bogdaszowice, Lisowice, Chmielów), 57 (Kąty Wrocławskie –Czerńczyce).
Schemat komunikacji podmiejskiej Wrocław - Kąty Wrocławskie (źródło: Trako, Polbus-PKS)
Najważniejszym udogodnieniem dla mieszkańców gminy Kąty Wrocławskie jest wprowadzenie zintegrowanej taryfy biletowej obejmującej wszystkie wymienione powyżej linie obsługiwane przez obu przewoźników. Obszar taryfowy jest podzielony na 9 stref, bilety miesięczne wykupione na daną linię są honorowane także w autobusach innych linii na pokrywających się odcinkach. O przebiegu tras linii oraz podziale taryfowym informuje estetycznie i przejrzyście rozrysowany schemat połączeń, dostępny na stronach internetowych obu przewoźników. Rozkłady jazdy linii przewidują odjazdy z głównych przystanków w równych odstępach o łatwych do zapamiętania porach, uwzględniono także możliwości przesiadek do autobusów linii uzupełniających.
Autosan A1010T Lider 2 Polbus-PKS na linii 527
Przygotowanie obsługi siatki połączeń na wysokim poziomie nie dziwi –firma Trako ma duże doświadczenie w tej dziedzinie. 10 lat temu na zlecenie wrocławskiego Zarządu Dróg i Komunikacji przygotowała założenia integracji przewozów w aglomeracji wrocławskiej. W ich ramach m. in. uporządkowano numerację linii komunikacyjnych wybiegających ze stolicy Dolnego Śląska do ościennych gmin, dzieląc je według kierunku na grupy linii połączonych ze sobą ostatnią cyfrą numeru (stąd wszystkie linie do Kątów Wrocławskich mają na końcu cyfrę „7”). W ostatnich latach Trako opracowywało także plany transportowe i optymalizacyjne dla wielu organizatorów transportu publicznego w całej Polsce (m. in. Legnica, Świnoujście, Lubin, Tarnów). Rzadziej po nowoczesne rozwiązania transportowe sięgają przewoźnicy obsługujący linie na zasadach komercyjnych. Oddolne inicjatywy zmierzające w kierunku zapewnienia wysokiego standardu jakości usług oraz sojusze umożliwiające integrację taryfową są rzadkim zjawiskiem w naszym kraju. W przypadku Kątów Wrocławskich motywacją do połączenia sił Polbus-PKS i Trako była zapewne intensywna konkurencja prywatnych przewoźników mikrobusowych. Najmocniejszy przewoźnik w tej relacji, prężnie działająca firma „Anita”, zapewnia częstotliwość około 20 minut z zagęszczeniem w szczycie do 10-15 minut.