Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tour Salon 2007

infobus
20.11.2007 11:47
W dniach 24-27 października br. w Poznaniu odbyły się Targi Regionów i Produktów TurystycznychTOUR SALON 2007. Chociaż tegoroczna edycja targów jest uważana za rekordową pod względem ilości wystawców –788, z czego prawie 200 przybyło z zagranicy, z przykrością trzeba stwierdzić, że oferta autobusów turystycznych z roku na rok jest coraz gorsza. Dawno minęły czasy, kiedy obecność producenta lub dealera autobusów do obsługi tzw. Wielkiej Turystyki na Tour Salonie była wręcz obowiązkowa, a w przypadku braku danego wystawcy zaraz pojawiały się spekulacje na temat przypuszczalnych jego problemów finansowych. Niestety w pierwszych dniach targów nie dopisała pogoda. Było zimno i deszczowo, a co się z tym wiąże, liczba zwiedzających nie byłą powalająca. Nieco lepiej było w ostatnich dniach.
Scania na Tour Salon 2007Scania na Tour Salon 2007
Bezdyskusyjnie w tym roku Tour Salon został opanowany przez koncern SCANIA. Na całym terenie targów wystawionych zostało łącznie 18 różnego typu autokarów począwszy od 2-osiowych Irizarów, a skończywszy na 3-osiowych Irizarach PB, należących do przewoźników z całej Polski. Koncern SCANIA takim działaniem chciał podkreślić, jak wiele firm korzysta z jego autokarów.
Swoistymi rodzynkami były dwa 13-metrowe autokary Solaris Vacanza należące do firmy ITAKA z Opola i Hel Tour Suszowa. Solaris Bus&Coach od lat jest obecny na Tour Salonie i jak widać również w tym roku nie zawiódł swoich zwolenników.
Scania na Tour Salon 2007Solaris na Tour Salon 2007
Warto zaznaczyć, że wśród autokarów można było zobaczyć nie tylko te należące do biur turystycznych, lecz również, co warto podkreślić, również do krajowych PKS-ów. Pierwszym z nich była 12-metrowa Scania Irizar Century w barwach PKS Ostrołęka oraz najnowszy nabytek PKS Żary –3-osiowy Irizar PB wystawiany również na tegorocznych targach TRANSEXPO Kielce.
Oprócz autobusów zwiedzający mogli także podziwiać na wolnym powietrzu tabor kolejowy. Bardzo ciekawą prezentację na torach przy placu głównym przygotowało PKP. Zaprezentowane zostały nowoczesne wagony pasażerskie dla PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Największą atrakcję stanowił jednak nowoczesny ezt ED74-005 dla PKP PR, który został zakupiony do obsługi stale modernizowanej trasy Warszawa –Łódź Fabryczna. Ten nowoczesny pojazd powstał w bydgoskich zakładach Pesa, stąd też jego nazwa handlowa Bydgostia.
Kolejowa wystawa na Tour Salon Kolejowa wystawa na Tour Salon Kolejowa wystawa na Tour Salon
Podobnie jak w latach ubiegłych w dość niecodzienny sposób promowało się miasto Wolsztyn. Tuż przed targowa iglicą stanął czynny parowóz Ol49-69 z wagonami retro. Był on niewątpliwie jedną z największych atrakcji tegorocznych targów. Czarny dym wydobywający się z komina i ryk gwizdawki na niejednym mógł zrobić wrażenie, podobnie jak i możliwość zwiedzenia wnętrza budki maszynisty. Całość uzupełniał przejazd ręczną drezyną po torach wewnątrz-targowych. Każdego dnia parowóz opuszczał tereny targów i udawał się na Dworzec Główny PKP nieużywaną bocznicą, która przecina ul. Głogowską.
W dniach 27 i 28 października zorganizowane zostały także targi modelarskie Hobby, na których nie zabrakło fantastycznych modeli autobusów, parowozów czy ruchomych makiet kolejowych.
Tegoroczną edycję Tour Salon należy zaliczyć do bardzo udanych. Wielu zwiedzających czeka już z niecierpliwością na kolejną edycję. Pozostaje mieć nadzieję, że za rok zaprezentowanych zostanie więcej autobusów turystycznych…