Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Tomaszów kupi 20 hybryd! Równoległych lub szeregowych

infobus
23.12.2016 12:16

Stało się. W październiku Tomaszów Mazowiecki podpisał umowy na dofinansowanie zakupu autobusów. Teraz przechodzi do czynów. 22 grudnia miasto ogłosiło przetarg na zakup hybryd. A to jeszcze nie koniec. 

Pamiętajmy, że miasto wnioskowało o 24 823 314,02 złdotacji, przy czym całkowita wartość zadania to 35 921 125,00 zł. Za tę kwotę magistratchce kupić 20 autobusów o napędzie hybrydowym, 15 tablic informacjipasażerskiej i 5 zadaszonych wiat rowerowych.

Natomiast dodatkowo MZK Tomaszów MAZ. wnioskował o 9 247147, 20 zł dofinansowania (całkowita wartość projektu to 30 108 441, 43 zł),za chce kupić 5 autobusów hybrydowych, atakże dokonać modernizacji bazy autobusowej wraz z zagospodarowaniem terenu.

Razem 25 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich z napędemhybrydowym. Oba tomaszowskie wnioski, jeden złożony przez miasto a drugi przezMZK, zostały najlepiej ocenione w województwie łódzkim. Przyznane środki pochodząz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Przypomnijmy też, że na wniosek prezydenta Marcina Witko, radniprzyjęli uchwałę intencyjną, która została dołączona do wniosków, zakładającąwprowadzenie bezpłatnej komunikacji miejskiej we wszystkie dni tygodnia, pouzyskaniu dofinansowania i zakupie nowych autobusów. Obecnie tomaszowianie mogąkorzystać z bezpłatnych przejazdów w niedziele i święta.

Jakie hybrydy?

Tomaszów chce kupić 20 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych,miejskich autobusów hybrydowych o łącznej wartości 31 466 666.60 PLN netto.Najważniejsze, znane nam teraz, informacje określają klasę (MAXI) oraz możliwość zaoferowaniazarówno równoległego układu, jak i szeregowego. To oznacza, że zapowiada się kolejny po Sosnowcuhybrydowy pojedynek między Volvo a Solarisem. Na Śląsku wygrało Volvo. Jak będzie naMazowszu? Dowiemy się najszybciej 2 lutego 2017 r., kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Jak deklaruje miasto cena nie jest jedynym kryteriumudzielenia zamówienia, natomiast wszystkie kryteria poznamy po opublikowaniuSIWZ.

Podstawowa charakterystyka

Liberalne i szeroko zakrojone wymogi techniczne Tomaszowa Mazowieckiego co do nowych autobusów są następujące:

1) Długość całkowita: od 11 500 mm do 12 200 mm.

2) Szerokość całkowita (bez lusterek bocznych): do 2 550 mm.

3) Wysokość całkowita: do 3 450 mm.

4) Ilość miejsc pasażerskich siedzących i stojących ? conajmniej 75.

5) Minimalna ilość miejsc siedzących (bez miejsca kierowcy)? 25, w tym co najmniej: 4 miejsca siedzące wykonane jako siedzenia specjalnedla pasażerów niepełnosprawnych,

6) Co najmniej 5 miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio zpoziomu niskiej podłogi, tj. umożliwiające pasażerowi swobodne zajęcie miejscaz poziomu podłogi bez pokonywania stopni.

7) Silnik wysokoprężny napędu hybrydowego o pojemności conajmniej 4,5 dcm3, lecz nie większej niż 7,5dcm3 z chłodzeniem powietrzadoładowanego.

8) Silnik Diesla spełniający poziom emisji spalin min Euro 6.

9) Moc minimalna silnika wysokoprężnego 150 kW / 210KM.

10) Silnik spalinowy musi być przystosowany do paliwazawierającego biokomponenty

11) Maksymalne zużycia oleju napędowego na podstawie testuSORT-2 nie większe niż 30 litrów/100 km.

12) Akumulacja energii elektrycznej w autobusie ma pochodzićz rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraznadmiaru chwilowej mocy silnika wysokoprężnego, które mogą występować jednocześnielub niezależnie od siebie.

13) Autobusy muszą być pojazdami fabrycznie nowymi

14) Autobusy muszą posiadać aktualne „Świadectwo Homologacji

15) Autobusy mają posiadać napęd hybrydowy, napędzanysilnikiem wysokoprężnym i silnikiem/silnikami elektrycznym/elektrycznymi wrównoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogąpracować, w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie.

Hybrydy przyjadą jesienią

Jak podkreślają urzędnicy, dostawa wszystkich 20 sztukfabrycznie nowych autobusów musi być zrealizowana w nieprzekraczalnym terminiedo dnia 15.09.2017 r. Zamawiający dopuszcza dostawę pojazdów w sposóbsukcesywny tak ażeby nie przekroczyć wskazanego powyżej terminu.

Na koniec dodajmy, że Tomaszów postawił zaporę przed autobusowymi”partyzantami” i wymaga, aby każdy oferent wykazał, że w okresie ostatnich 3lat wykonał dostawy na co najmniej 10 sztuk fabrycznie nowych autobusówkomunikacji miejskiej, hybrydowych z silnikami wysokoprężnymi, zasilanymiolejem napędowym o wartości min. 10 milionów złotych brutto.