Testy Lion`s City 18 E. Za pół roku produkcja seryjna [FILM]
![Testy Lion`s City 18 E. Za pół roku produkcja seryjna [FILM]](https://transinfo.pl/x/wp-content/uploads/2022/01/800_p-bus-eot-summertesting-lionscitye.jpg)
Przed rozpoczęciem seryjnej produkcji, MAN testuje swoje elektryczne autobusy w ramach drogowych testów na terenie całej Europie. Tak było w przypadku Lion`s City E i tak będzie w przypadku Lion`s City 18 E.
To generalnie dobry sposób na zebranie ostatnich doświadczeń przez uruchomianiem fabrycznej serii.
Mniejszy brat pierwszy
W tym roku na europejskie drogi wyjechała flota 15 demonstracyjnych elektrobusów Lion’s City 12 E, które były wykorzystywane w ramach codziennych operacji. Od 2019 r. MAN „elektryzuje” Europę, uruchamiając testy w pełni elektrycznego autobusu Lion’s City 12 E. Pierwsze egzemplarze oddano do codziennego użytku w Hamburgu pod koniec 2019 r., a potem preseryjna flota ebusów rozjechała się po całej Europie – o czym m.in. pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.
Takie pojazdy można było spotkać w takich krajach, jak Niemcy, Hiszpania, Belgia, Holandia i Francja. Po pomyślnym europejskim egzaminie, na początku października zakład MAN Bus Starachowice uruchomił produkcję seryjną.
Teraz podobny „los” czeka przegubowy wariant Lion’s City 18 E, który wejdzie do produkcji seryjnej za około sześć miesięcy, czyli na początku maja 2021 r. W ramach testów ma m.in. pojawić się na ulicach Barcelony i Kolonii. W I połowie 2021 r. w zakładzie w Starachowicach ruszy jego seryjna produkcja. Teraz trwają jego intensywne testy drogowe, ale jeszcze nie w ruchu liniowym. Zobaczcie to na filmie:
Lion’s City 18 E
O debiucie przegubowego elektrycznego lwa szczegółowo pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MAN wyróżniają dwa centralne silniki elektryczne, co oznacza napęd na dwie osie i tym samym poprawa stabilności podczas jazdy.
-“Mierzący 18 metrów długości MAN Lion's City 18 E to idealny wybór dla każdej firmy poszukującej w pełni elektrycznego autobusu miejskiego, tj. takiego, który nie emituje lokalnie spalin i oferuje miejsce dla wielu pasażerów” – podkreśla Rudi Kuchta, dyrektor sprzedaży autobusów w firmie MAN Truck & Bus.
W premierowym modelu MAN Lion's City 18 E zastosowano całkowicie elektryczny układ napędowy o mocy od 320 kW do maksymalnie 480 kW. Energia pochodziz modułowych akumulatorów o pojemności 640 kWh. W zakresie baterii MAN polega na w pełni rozwiniętej technologii ogniw akumulatorów litowo-jonowych (NMC) z Grupy VW. Akumulatory mają inteligentny system zarządzania temperaturą, który został zoptymalizowany pod kątem autobusów miejskich. W rezultacie MAN Lion'sCity 18 E oferuje zasięg do 200 km (i do 270 km w sprzyjających warunkach) i to przez cały okres eksploatacji akumulatorów.
Baterie znajdują się na dachu autobusu, w zestawach po osiem sztuk. Zdaniem MAN taka lokalizacja jest korzystna, ponieważ oznacza, żeakumulatory są umieszczone z dala od tyłu pojazdu, czyli obszaru o najwyższym ryzyku kolizji. Oznacza to również, że są łatwiej dostępne podczas serwisu.
Podobnie jak 12-metrowa wersja, także Lion's City 18 E jest ładowany tylko przez plug-in – podczas postoju w zajezdni. Do tego służy wtyczka Combined Charging System (CCS). Przy średniej mocy ładowania 100 kW i maksymalnej mocy do 150 kW, autobus przegubowy można w pełni naładować w mniej niż cztery godziny.