Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Testy Conecto w Inowrocławiu

infobus
04.09.2003 22:17

W sierpniu na pasażerowie inowrocławskiego MPK mieli możliwość przetestowania autobusu Mercedes-Benz O.345 Conecto. To efekt przygotowań spółki przed spodziewanymi w przyszłym roku zakupami nowych pojazdów. Obecnie flota przewoźnika składa się z 45 autobusów, w tym tylko jeden pojazd jest niskopodłogowy – Jelcz M125 Dana. Ostatnie zakupy kujawska firma zrealizowała w 2000 r. i były to dwa Jelcze 120M.
Na początku bieżącego roku MPK decyzją Rady Miasta zostało postawione w stan likwidacji. Powodem jest zadłużenie spółki na ponad cztery miliony złotych. „Gwoździem do trumny” okazały się autobusy gazowe (łącznie jest ich obecnie 9 szt.- 6 szt. Jelczy PR110 i 3 szt. Autosanów A10-10M), które zamiast odciążyć budżet firmy, sprowadziły nań kolejne wydatki i problemy. Co gorsza, zgodnie z podpisanymi umowami, MPK musi jeszcze kontynuować przerabianie autobusów na gaz. Przedstawiciele miasta chcę wynegocjować przeróbkę na gaz jeszcze tylko sześciu autobusów, aby łącznie było ich 15 szt. zamiast 20 szt. Większej ilości pojazdów nie będzie bowiem w stanie obsłużyć istniejąca stacja sprężania gazu, a aby ją rozbudować potrzebne byłyby kolejne, niebagatelne środki na ten cel. Obecnie w Inowrocławiu nikt nie uważa „gazyfikacji MPK” za inwestycję przemyślaną i opłacalną. Tym bardziej, że ostatnio wycofano z ruchu wszystkie autobusy Autosan A10-10M CNG, w których odnotowano znaczne uszkodzenia konstrukcji na tylnym zwisie – pod zamontowanymi tam butlami z gazem. MPK Inowrocław jest jedynym w Polsce, obok MPK Przemyśl, przedsiębiorstwem eksploatującym autobusy na sprężony gaz ziemny CNG.