Testowanie Solarisa Urbino 15 w PKA Gdynia
W grudniu Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni testowało trzyosiowego Solarisa Urbino 15. Jest to szeroko opisywany w jesiennym biuletynie „Aktualności Solaris Bus & Coach” egzemplarz badawczy, testowany na trzech różnych torach w Europie. Autobus wyposażony w zamontowaną na dachu kratownicę, w której umieszczono zbiorniki z wodą, symulujące obciążenia nadwozia przez instalowane na dachu zespoły napędowe trolejbusu, testowano na torze Tatry w czeskiej Koprzywnicy oraz na niemieckich torach WABCO pod Hanowerem i DAF w Eindhoven. Testy te prowadziło Biuro Techniczne Solaris Bus & Coach wspólnie z Politechniką Poznańską.
Opisywany Solaris Urbino 15 wyposażony jest w silnik DAF o niespotykanej jak na autobusy trzyosiowe mocy 314 KM. Dzięki zamontowaniu zbiornika paliwa na przednim prawym nadkolu, zwiększono liczbę miejsc siedzących bezpośrednio na niskiej podłodze. W autobusie zamocowano nowy typ okien, w których cześć uchylna nie jest oddzielona uszczelką od części nieruchomej (razem z całą szybą tworzy jedną płaszczyznę). Autobus jest w pełni klimatyzowany i – co bardzo miłe – pomalowany w gdyńskie, biało-niebieskie barwy. Na czas testów nowa 15-tka Solarisa otrzymała numer inwentarzowy 5100. Pojazd wyposażony jest we włoskie wyświetlacze diodowe, co może tłumaczyć jego częstą eksploatację z tablicami tymczasowymi, umieszczonymi za szybą. Testowego Solarisa można było spotkać na linii 197.