TestDriveDay Travego
Układ foteli (standard)
|
TRAVEGO
|
TRAVEGO M
|
TRAVEGO L
|
|
3 gwiazdki
|
49/1/1
|
53/1/1
|
57/1/1
|
|
4 gwiazdki
|
44/1/1
|
48/1/1
|
52/1/1
|
|
5 gwiazdek
|
40/1/1
|
44/1/1
|
48/1/1
|
|
Wymiary
|
|
|
|
|
Długość [mm]
|
12.140
|
12.960
|
13.990
|
|
Szerokość [mm]
|
2.550
|
2.550
|
2.550
|
|
Wysokość [mm] wraz z klimatyzacja
|
ca 3.710
|
ca 3.710
|
ca 3.710
|
|
Rozstaw osi przedniej i napędowej [mm]
|
6.080
|
6.080
|
7.110
|
|
Rozstaw osi napędowej i wleczonej [mm]
|
–
|
1.350
|
1.350
|
|
Ogumienie
|
295/80 R 22,5
|
295/80 R 22,5
|
295/80 R 22,5
|
|
Zwis przedni [mm]
|
2.760
|
2.760
|
2.760
|
|
Zwis tylny [mm]
|
3.300
|
2.770
|
2.770
|
|
Kąt natarcia przedni [•]
|
7,65
|
7,65
|
7,65
|
|
Kąt zejścia tylny [’]
|
6,9
|
8,3
|
8,3
|
|
Min. średnica zawracania po obrysie [mm]
|
20.980
|
21.190
|
23.670
|
|
Min. średnica zawracania po śladzie kół [mm]
|
16.950
|
17.160
|
19.630
|
|
Silnik i skrzynia biegów
|
|
|
|
|
Silnik (Seria)
|
Mercedes-Benz OM 457 LA
|
Mercedes-Benz OM 457 LA
|
Mercedes-Benz OM 457 LA
|
|
EU Norma ekologii
|
Euro 5
|
Euro 5
|
Euro 5
|
|
System
|
BlueTec®SCR
|
BlueTec®SCR
|
BlueTec®SCR
|
|
Moc [kW(KM)] maks.
|
315(428)
|
315(428)
|
315(428)
|
|
Pojemność silnika [cm3]
|
11.967
|
11.967
|
11.967
|
|
Liczna cylindrów/ Układ
|
6 / rzędowy stojący
|
6 / rzędowy, stojący
|
6 / rzędowy, stojący
|
|
Moment obrotowy maks. [Nm] / obroty
|
2.100 przy 1.100 / min (Nm)
|
2.100 przy 1.100/ min (Nm)
|
2.100 przy 1.100 / min (Nm)
|
|
Skrzynia biegów (Seria), Typ
|
6-cio biegowa Mercedes-Benz GO 210, ze wspomaganiem
|
6-cio biegowa Mercedes-Benz GO 210, ze wspomaganiem
|
6-cio biegowa Mercedes-Benz GO 210, ze wspomaganiem
|
|
Silnik 2 (Opcja)
|
Mercedes Benz OM 457 LA
|
Mercedes Benz OM 457 LA
|
Mercedes Benz OM 457 LA
|
|
EU Norma ekologii
|
Euro 5, BlueTec®
|
Euro 5, BlueTec®
|
Euro 5, BlueTec®
|
|
Moc [kW(KM)] maks.
|
335 (456)
|
335 (456)
|
335 (456)
|
|
Pojemność silnika [cm3]
|
11.967
|
11.967
|
11.967
|
|
Liczna cylindrów/ Układ
|
6 / rzędowy, stojący
|
6 / rzędowy, stojący
|
6 / rzędowy, stojący
|
|
Moment obrotowy maks. [Nm] / obroty
|
2.200 Nmbei 1.100/min
|
2.200 Nmbei 1.100/min
|
2.200 Nm bei 1.100/min
|
|
Silnik 3 (Opcja)
|
–
|
Mercedes Benz OM 502 LA
|
Mercedes Benz OM 502 LA
|
|
EU Norma ekologii
|
–
|
Euro 5, BlueTec®
|
Euro 5, BlueTec®
|
|
Moc [kW(KM)] maks.
|
–
|
350 (476)
|
350 (476)
|
|
Pojemność silnika [crr>3]
|
–
|
15.930 *
|
15.930
|
|
Liczna cylindrów/ Układ
|
–
|
8 / widlasty
|
8 / widlasty
|
|
Moment obrotowy maks. [Nm] / obroty
|
2.100 Nm bei 1.080/min
|
2.100 Nm bei 1.080/min
|
|
|
Skrzynia biegów (Opcja)
|
8-mio biegowa MB GO 240-8 MPS,
zautomatyzowana
|
8-mio biegowa MB GO 240-8 MPS, zautomatyzowana
|
8-mio biegowa MB GO 240-8 MPS, zautomatyzowana
|
|
Układ jezdny
|
|
|
|
|
Wspomaganie kierownicy
|
ZF 8098 Serwcom
|
ZF 8098 Sen/ocom
|
ZF 8098 Servocom
|
|
Oś przednia, Typ
|
ZF, zawieszona niezależnie
|
ZF, zawieszona niezależnie
|
ZF, zawieszona niezależnie
|
|
Oś napędowa, Typ
|
Mercedes-Benz HO 6
|
Mercedes-Benz HO 6
|
Mercedes-Benz HO 6
|
|
Oś wleczona, Typ
|
–
|
ZF RAS aktywna, zawieszona niezależnie
|
ZF RAS aktywna, zawieszona niezależnie
|
|
Hamulce
|
|
|
|
|
Układ hamulcowy
|
Sterowany elektronicznie (EBS) tarcze hamulcowe
|
Sterowany elektronicznie (EBS) tarcze hamulcowe
|
Sterowany elektronicznie (EBS)
tarcze hamulcowe
|
|
Hamulec ciągłego działania Elektro-pneumatyczny system hamulcowy
|
Hydrodynamiczny Retarder (Voith)
—-
EBS |
Hydrodynamiczny Retarder (Voith) EBS
|
Hydrodynamiczny Retarder (Voith) EBS
|
|
Systemy wspomagania kierowcy
|
|
|
|
|
Limiter ciągłego działania (DBL)
|
X
|
X
|
X
|
|
ABS
|
X
|
X
|
X
|
|
ASR
|
X
|
X
|
X
|
|
ESP
|
X
|
X
|
X
|
|
Asystent hamowania (BAS)
|
X
|
X
|
X
|
|
Tempomat odległości (ART)
|
x (Opcja)
|
x (Opcja)
|
x (Opcja)
|
|
Asystent pasa ruchu (SPA)
|
x (Opcja)
|
x (Opcja)
|
x (Opcja)
|
|
Front Collision Guard (FCG),
|
X
|
X
|
X
|
|
Aktywny asystent hamowania (ABA)
|
x (Opcja)
|
x (Opcja)
|
x (Opcja)
|
|
Asystent parkowania
|
Parktronic®w wyświetlaniem diodowym w lusterkach lub kamera cofania z wyświetlaczem centralnym
|
Parktronic®w wyświetlaniem diodowym w lusterkach lub kamera cofania z wyświetlaczem centralnym
|
Parktronic®w wyświetlaniem diodowym w lusterkach lub kamera cofania z wyświetlaczem centralnym
|
|
Masy
|
|
|
|
|
Pojemność zbiorników paliwa [1]
|
Ca 490
|
Ca 475
|
Ca 475
|
|
Pojemność zbiornika AdBlue [1]
|
Ca 61
|
Ca 47,5
|
Ca 47,5
|
|
Masa własna [kg] [1]
|
|
|
|
|
Dopuszczalna masa całkowita DMC [kg]
|
18.000
|
24.000
|
24.000
|
|
Oś przednia [kg]
|
7.100
|
7.100
|
7.100
|
|
Oś napędowa [kg]
|
11.500
|
11.500
|
11.500
|
|
Oś wleczona [kg] [3]
|
–
|
5.750
h
|
5.750
|
|
Drzwi
|
|
|
|
|
Wysokość portalu, drzwi 1 [mm]
|
2.070
|
2.070
|
2.070
|
|
Wysokość portalu, drzwi 2 [mm]
|
1.840
|
1.840
|
1.840
|
|
Szerokość portalu, drzwi 1 [mm]
|
900
|
900
|
900
|
|
Szerokość portalu, drzwi 2 [mm]
|
900
|
900
|
900
|
|
Wysokość w świetle, drzwi 1 [mm]
|
2.010
|
2.010
|
2.010
|
|
Wysokość w świetle, drzwi 2 [mm]
|
1.815
|
1.815
|
1.815
|
|
Szerokość w świetle, drzwi 1 [mm]
|
770
|
770
|
770
|
|
Szerokość w świetle, drzwi 2 [mm]
|
590 – 650 (w zależności od układu
foteli)
|
590 – 650 (w zależności od układu
foteli)
|
590 – 650 (w zależności od układu
foteli)
|
|
Wysokość stopnia nad jezdnią, drzwi 1 [mm]
|
Ca 350
|
Ca 350
|
Ca 350
|
|
Wysokość stopnia nad jezdnią, drzwi 1 [mm]
|
Ca 325
|
Ca 325
|
Ca 325
|
|
Wysokość kolejnych stopni, drzwi 1 [mm]
|
3 x 170 + 2 x 178
|
3 x 170 + 2 x 178
|
3 x 170 + 2 x 178
|
|
Wysokość kolejnych stopni, drzwi 2 [mm]
|
4×250
|
4×250
|
4×250
|
|
Wysokość podłogi przy kierowcy nad jezdnią [mm]
|
Ca 860
|
Ca 860
|
Ca 860
|
|
Wysokość podłogi w przejściu środkowym nad jezdnią [mm]
|
Ca 1.330
|
Ca 1.330
|
Ca 1.330
|
|
Wysokość podestu foteli nad przejściem środkowym i [mm]
|
150
|
150
|
150
|
|
Wysokość do okien od podestu [mm]
|
750
|
750
|
750
|
|
Ogrzewanie / Wentylacja / Klimatyzacja
|
|
|
|
|
Moc chłodzenia w przestrzeni pasażerskiej [kW]
|
32
|
32
|
35
|
|
Moc ogrzewania w przestrzeni pasażerskiej [kW]
|
38
|
38
|
42
|
|
Moc chłodzenia w przestrzeni kierowcy [kW]
|
8
|
8
|
8
|
|
Moc ogrzewania w przestrzeni kierowcy [kW]
|
18
|
18
|
18
|
|
Bagażnik
|
|
|
|
|
i Pojemność bagażnika głównego [m3]
|
Ca 9,6
|
Ca 9,6
|
Ca 12,2
|
|
| Pojemność bagażnika głównego [m3] z toaletą
|
Ca 8,4
|
Ca 8,4
|
Ca 11,0
|
|
Pojemność bagażnika głównego [m3] z toaletą i z kabiną [ sypialną
|
Ca 7,0
|
Ca 7,0
|
Ca 9,6
|
|
|
|
|
|
|
|
Travego
|
Travego M
|
Travego L
|
SilnikOM457LA315kWEuro5
|
X
|
X
|
X
|
Włącznik silnika Start/Stop w komorze silnika
|
X
|
X
|
X
|
Skrzynia biegów Mercedes-Benz 6 przełożeń + wsteczny, manualna ze wspomaganiem
|
X
|
X
|
X
|
Elektroniczny układ hamulcowy (EBS)
|
X
|
X
|
X
|
Wskaźnik zużycie okładzin hamulcowych
|
X
|
X
|
X
|
Układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS)
|
X
|
X
|
X
|
Układ zapobiegający ślizganiu się kół podczas ruszania (ASR)
|
X
|
X
|
X
|
Elektroniczny Program Stabilizacji jazdy (ESP)
|
X
|
X
|
X
|
Retarder hydrodynamiczny Typ Voith VR 115
|
X
|
X
|
X
|
Limitem prędkości ciągłego działania (DBL)
|
X
|
X
|
X
|
Tarcze hamulcowe wszystkich kół
|
X
|
X
|
X
|
Oś napędowa Mercedes-Benz HO6
|
X
|
X
|
X
|
Oś wleczona aktywnie sterowana oraz z zawieszeniem niezależnym kół
|
–
|
X
|
X
|
Przełożenie osi napędowej i=3,583
|
X
|
X
|
X
|
Stabilizatory przedniej i tylnych osi
|
X
|
X
|
X
|
Układ podnoszenie i opuszczania nadwozia
|
X
|
X
|
X
|
Osłony kół ze stali szlachetnej polerowanej
|
X
|
X
|
X
|
Fotel kierowcy typ Grammer MSG 90.6, z 3-punktowym pasem bezp., zagłówkiem, regulacją wysokości, zawieszeniem pneumatycznym
|
X
|
X
|
X
|
Kolumna kierownicza z regulacją pionową i poziomą oraz blokada kierownicy
|
X
|
X
|
X
|
Tempomat
|
X
|
X
|
X
|
Dodatkowy sygnał pneumatyczny, włączany elektrycznie
|
X
|
X
|
X
|
Lusterka zewnętrzne główne i pomocnicze podgrzewane, składane ręcznie, lustra główne ustawiane elektrycznie
|
X
|
X
|
X
|
Lusterka wewnętrzne regulowane ręcznie
|
X
|
X
|
X
|
Lusterko zapasowe zewnętrzne, pasujące na lewą i prawą stronę
|
X
|
X
|
X
|
Mikrofon kierowcy
|
X
|
X
|
X
|
Centralny zamek klap bagażowych osobno sterowany dla lewej i prawej strony. Drzwi i klapki wlewu paliwa ryglowane zdalnie pilotem.
|
X
|
X
|
X
|
Schowek zamykany na kluczyk nad kierowcą
|
X
|
X
|
X
|
Tachograf DTCO
|
X
|
X
|
X
|
Fotel dla pilota pojedynczy z podłokietnikiem, pasem 3-punktowym, składany i regulowany
|
X
|
X
|
X
|
Lampka do czytanie dla pilota mocowana na przednim prawym słupku
|
X
|
X
|
X
|
Mikrofon dla pilota
|
X
|
X
|
X
|
Schowek zamykany na kluczyk nad pilotem
|
X
|
X
|
X
|
Linia wyposażeniowa FLAIR
|
X
|
X
|
X
|
Fotele TSX ze zintegrowanymi uchwytami, regulowane oparcia i rozmów boczny, siateczki, podłokietniki od strony przejścia, haczyki na torebki, numeracja foteli, ozdobny zagłówek materiałowy
|
X
|
X
|
X
|
Pasy bezpieczeństwa foteli pasażerskich zgodnie z „Tempo 100 km/h’, 2-punktowe
|
X
|
X
|
X
|
Siateczki na ściankach dla pierwszych foteli
|
X
|
X
|
X
|
Podnóżki dla pasażerów
|
X
|
X
|
X
|
Lodówka z przodu po prawej stronie, pojemność ca 65 litrów
|
X
|
X
|
X
|
Wydzielony schowek zamykany roletą po lewej stronie w wejściu środkowym
|
X
|
X
|
X
|
Głośniki dla pasażerów nad każdą parą foteli
|
X
|
X
|
X
|
Radio Blaupunkt Professional Linę
|
X
|
X
|
X
|
Antena kombinowana Radio/Telefon
|
X
|
X
|
X
|
Wyświetlacz z godziną, temperaturą zewn. i wewn., zajętość WC [jeśli jest), zapnij pasy
|
X
|
X
|
X
|
Zasłonki w przedziale pasażerskim
|
X
|
X
|
X
|
Lusterko wewnętrzne nad wejściem środkowym
|
X
|
X
|
X
|
Klimatyzacja dachowa 32 kW automatyczna z osobnym układem dla kierowcy
|
X
|
X
|
–
|
Klimatyzacja dachowa 35 kW automatyczna z osobnym układem dla kierowcy
|
–
|
–
|
X
|
Konwektory grzewcze po obu stronach
|
X
|
X
|
X
|
Klapy dachowe sterowane elektrycznie, uchylane obustronnie
|
X
|
X
|
X
|
Akumulatory 2 x 200 A
|
X
|
–
|
–
|
Akumulatory 2 x 220 A
|
–
|
X
|
X
|
Klapy boczne bagażnika otwierane pionowo typu „Hubkinematik’
|
X
|
X
|
X
|
Klapy boczne bagażnika z osłonami wewnętrznymi
|
X
|
X
|
X
|
Śmietnik w wejściu środkowym pojedynczy
|
X
|
X
|
X
|
Zestaw narzędzi, gaśnice, apteczki
|
X
|
X
|
X
|